هواشناسی خراسان رضوی هشدار نارنجی صادر کرد

مشهد- ایرنا - هواشناسی خراسان رضوی روز چهارشنبه گزارش هشدار نارنجی با احتمال خسارت گسترده را منتشر کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا در اطلاعیه هواشناسی خراسان رضوی آمده است: با توجه به تقویت شاخه شمالی سامانه ناپایدار جوی در حال گسترش به شمال‌شرق کشور ازجمله استان خراسان رضوی انتظار می‌رود از شب چهارشنبه تا روز پنجشنبه بر حجم بارش‌ها در قسمت‌های شمالی استان بطور قابل ملاحظه‌ای افزوده شود.

این اطلاعیه می افزاید: دربیشتر نقاط شمالی استان خراسان رضوی احتمال رخداد سیل، آبگرفتگی معابر و بروز خسارت وجود دارد، ضمن اینکه از عصر روز پنجشنبه با توجه به کاهش ۱۴ تا ۱۷ درجه‌ای دما  نسبت به امروز، بارش‌ها تبدیل به بارش برف و باران یا بارش برف گردد که این امر موجب اختلال در سیستم حمل و نقل در این ناحیه از استان خواهد گردید.

بر اساس این اطلاعیه پیامد عملکرد این سامانه جوی منجر به وقوع بارش‌های رگباری همراه با رعدوبرق است که در برخی نواحی ، بارش تگرگ همراه با وزش باد شدید و در نقاط دیگر همراه با آبگرفتگی و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها ذکر شده است.

در این اطلاعیه آمده است: پیش‌بینی می‌شود بیشترین حجم بارش در شهرستانها و توابع درگز، قوچان، کلات‌نادر، چناران، جغتای، جوین، سبزوار ، فیروزه، نیشابور، بینالود، ارتفاعات هزار مسجد و شهرستان مشهد رخ دهد.

 هواشناسی خراسان رضوی در این اطلاعیه خود  تاکید کرده است: در نواحی سردسیر و کوهستانی استان خراسان رضوی، دمای حداقل شبانه به کمتر از ۵ درجه زیر صفر خواهد رسید و ماندگاری هوای سرد تا اواسط هفته آینده ادامه خواهد داشت و احتمال یخزدگی و خسارات به محصولات باغی کشاورزی دور از انتظار نیست.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: از عصر پنجشنبه بارش برف و باران همراه با مه و کاهش دید، کولاک، یخزدگی و لغزندگی محورها با احتمال مسدود شدن محورهای کوهستانی قابل پیش‌بینی است.

در این اطلاعیه ضمن توصیه بر عدم توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها، خودداری از عملیات کوهنوردی و صعود به ارتفاعات، تأمین سوخت و تنظیم دمای گلخانه‌ها، دامداری‌ها و مرغداری‌ها خواسته شده است تا  تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی ناشی از وزش باد شدید اندیشیده شود. همچنین مسافران در ترددهای جاده‌ای این استان تجهیزات زمستانی به‌ همراه داشته باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha