پیگیری ایجاد پایانه صادراتی کشاورزی در منطقه ویژه اقتصادی تاکستان

قزوین - ایرنا- رییس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: با توجه به ظرفیت های بالا و متنوع استان در تولید محصولات باغی،دامی و زراعی پیگیر ایجاد پایانه صادراتی محصولات کشاورزی در منطقه ویژه اقتصادی تاکستان هستیم.

رضا افلاطونی روز پنجشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر افزود: برای تخصیص و واگذاری اراضی ملی به این طرح در منطقه ویژه اقتصادی تاکستان به سرمایه گذاران بخش خصوصی آمادگی لازم وجود دارد.

این مسوول گفت: با پیگیری های انجام شده و جذب سرمایه گذار امیدوار هستیم بخشی از زیرساخت های ایجاد منطقه ویژه اقتصادی به ساخت و راه اندازی پایانه صادراتی محصولات کشاورزی اختصاص پیدا کند.

وی اضافه کرد: با تحقق این طرح و موقعیت ارتباطی مناسب استان، قزوین می تواند به قطب صادرات محصولات کشاورزی کشور تبدیل شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: تاکنون ۲ فقره مجوز نیز برای ساخت پایانه های صادراتی محصولات کشاورزی در استان قزوین صادر شده که اجرای آنها در دست پیگیری است و می توانند به طرح یاد شده در راستای صادرات کالاهای کشاورزی کمک کنند.

پیگیری ایجاد پایانه صادراتی کشاورزی در منطقه ویژه اقتصادی تاکستان

پیگیری اختصاص اعتبار به شهرک گلخانه ای نودهک در سفر رییس جمهوری

رییس سازمان جهاد کشاورزی قزوین در ادامه با اشاره به ساخت فاز اول شهرک گلخانه ای نودهک تاکستان،گفت: امروزه در راستای کاهش هزینه های تولید و ارتقای بهره وری و صرفه چجویی در مصرف آب، کشاورزی کنترل شده در فضای بسته رونق پیدا کرده و در همین راستا سیاست وزارت جهاد کشاورزی توسعه شهرک ها و مجتمع های گلخانه ای است.

این مسوول گفت: برای اجرای کامل شهرک گلخانه ای نودهک ۱۵۰۰ هکتار زمین در شهرستان تاکستان تخصیص یافته که در صورت عملیاتی شدن، ایران پس از اسپانیا دومین کشور جهان خواهد که تا این سطح به صورت متمرکز مجتمع گلخانه ای خواهد داشت.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار داشت: در راستای تقویت و تکمیل زیرساخت های این شهرک گلخانه ای و اجرای طرح های توسعه، در سفر آتی رییس جمهوری به استان پیگیری اختصاص اعتبارات به آن خواهیم بود.

افلاطونی خاطرنشان کرد: با تقویت زیرساخت های این شهرک گلخانه ای دولتی، تلاش خواهیم کرد تا با آماده سازی قطعات جدید و تامین زیرساخت های مناسب، سرمایه گذاران بخش کشاورزی را به این مکان هدایت کنیم.

پیگیری ایجاد پایانه صادراتی کشاورزی در منطقه ویژه اقتصادی تاکستان

محکومیت ۳۰ میلیارد ریالی متخلفان در حوزه عرضه کالاهای اساسی کشاورزی در قزوین

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه با اشاره به اهمیت کنترل و تنظیم بازار در آستانه نوروز و همزمان با افزایش تقاضا برای خرید و مصرف،گفت: تاکنون هفت هزار و ۷۹۷ فقره بازرسی از واحدهای صنفی عمده و خرده فروشی استان از سوی بازرسان سازمان جهاد کشاورزی استان انجام شده است.

وی ادامه داد: این بازرسی ها منجر به تشکیل ۸۹۱ فقره پرونده تخلف و ارسال آنها به تعزیرات شده که پس از رسیدگی، متخلفان به پرداخت ۳۰ میلیارد ریال جریمه و واریز آن به صندوق دولت محکوم شده اند.

این مسوول در خصوص توزیع میوه تنظیم بازار نوروز نیز گفت: کار توزیع این میوه ها در غرفه های منتخب انجام می شود و علاوه بر آن فروشگاه های تعاونی مصرف ادارات و شرکت ها نیز کار توزیع را انجام خواهند داد.

افلاطونی اظهار داشت: برای نخستین بار توزیع هوشمند و اینترنتی میوه تنظیم بازار شب عید از طریق سایت های فروش آنلاین نیز انجام می شود.

وی با بیان اینکه نرخ میوه شب عید بین ۵ تا ۱۵ درصد زیر قیمت معمول بازار است، یادآور شد: بیش از هزار تن میوه شامل سیب قرمز و زرد و پرتقال با کیفیت بسیار خوب در سردخانه های استان قزوین ذخیره سازی شده و تا پایان تعطیلات نوروزی عرضه خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha