۲۶ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۱۹
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 84688768
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۷۵ هزار واحد صنفی کردستان با پروانه کسب فعالیت می‌کنند

سنندج- ایرنا- رییس اداره اصناف سازمان صنعت،معدن و تجارت کردستان گفت: در حال حاضر ۷۵ هزار و ۷۶۸ واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد و از این تعداد بیش از ۳۰ هزار واحد در مرکز استان مستقر هستند.

به گزارش ایرنا، عزیز محمدزاده روز پنجشنبه در ابتدای کارگاه آموزشی پیشگیری از وقوع سرقت که با حضور جمعی از اصناف و بازاریان شهرستان سنندج برگزار شد، اظهار داشت: امنیت مقوله مهمی در زندگی اجتماعی است و نیروی انتظامی همه تلاش خود را با بکارگیری تمام امکانات و تجهیزات به ویژه نیروی انسانی توانمند در راستای کاهش معضلات و مشکلات اجتماعی بکار می گیرد.

رییس اداره اصناف سازمان صنعت،معدن و تجارت کردستان افزود: رعایت ضوابط امنیتی ، عامل حفظ امنیت بازاریان و کسبه است و هر چه تعامل و همکاری اصناف و بازاریان با پلیس هم بیشتر باشد زمینه خدمت رسانی بهتر به مردم فراهم می‌شود.

محمدزاده تاکید کرد: در این راستا مهمترین کاری که باید توسط اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی با هماهنگی پلیس و نیروی انتظامی باید صورت پذیرد بحث آموزش و پیشگیری از وقوع سرقت است و می طلبد این مهم توسط اتاق اصناف به صورت مستمر اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه در همه استان کارگاه آموزشی در ارتباط با پیشگیری از سرقت برای اصناف و بازاریان برگزار شده است، گفت: در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد واحدهای صنفی موجود در بازار استان مهجز به دوربین مدار بسته هستند.

رییس اداره اصناف سازمان صنعت،معدن و تجارت کردستان اضافه کرد: براساس آمار موجود وضعیت سرقت از واحدهای صنفی در استان نسبت به میانگین کشوری بسیار پایین است ولی در هر حال انجام تدابیر لازم در راستای پیشگیری از این معضل حائز اهمیت است.

محمدزاده افزود: هر واحد صنفی در صورت مشاهده سرقت باید با ۱۱۰ تماس بگیرد و به هیچ وجه اجازه انعکاس فیلم دوربین مداربسته خود در ارتباط با سرقت را در شبکه‌های اجتماعی ندارند و پلیس فتا با افرادی که این مهم را رعایت نکنند برخورد قانونی می شود.

در ادامه این کارگاه هر کدام از کارشناسان پلیس آگاهی و نیروی انتظامی مواردی در زمینه رعایت ضوابط امنیتی، هشدارها و نکات ایمنی جلوگیری از سرقت، توجه ویژه به استحکام واحد صنفی، نصب دوربین مدار بسته،تجهیز مغازه به قفل مرکزی و به کارگیری افراد معتمد و دقت در زمان شروع و تعطیلی مغازه نکات مبسوطی را تشریح کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha