فعالیت پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای هلال احمر پاکدشت آغاز شد

تهران - ایرنا - رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان پاکدشت گفت: در آستانه فرا رسیدن عید نوروز، فعالیت پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای در پاکدشت آغاز شد.

صفرعلی حسین‌آبادی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: شهرستان پاکدشت به دلیل واقع شدن در مسیر محور ترانزیتی شرق کشور موسوم به امام رضا(ع) در ایام تعطیلات نوروز با حجم زیادی از خودروهای عبوری همراه است و استقرار پایگاه‌های امداد و نجات هلال احمر در این مسیر، از اهمیت ویژه‌ای در خدمت‌رسانی به مردم برخوردار است.

وی افزود: طرح نوروزی جمعیت هلال احمر شهرستان پاکدشت از دو بخش طرح امداد و نجات و راهنمای مسافران تشکیل شده و ۵ پایگاه ثابت و سیار، خدمات مورد نیاز تا ۱۵ فرودین سال آینده را به مسافران ارائه می‌دهند.

حسین‌آبادی اظهار داشت: در طرح امداد و نجات، علاوه بر دو پایگاه ثابت شهدای مظفر و ثامن‌الحجج(ع) ، یک پایگاه سیار نیز در سطح شهرستان خدمت ویژه به مسافران ارائه می‌دهند.

وی تصریح کرد: در اجرای این طرح ۳ دستگاه آمبولانس و ۲ دستگاه خودروی ست نجات با فعالیت روزانه ۱۵ امدادگر مرد به طور ۲۴ ساعته حضور داشته و خدمات ویژه به مسافران در حوادث احتمالی را ارائه می‌دهند.

حسین‌آبادی گفت: در بخش راهنمای مسافران دو پایگاه واقع در مرکز شهر روبروی بوستان دانشجو و در محور امام رضا (ع) جنب ورودی روستای گلزار با ۲۰ نفر از اعضای جوانان خدمات راهنمایی به مسافران ارائه می‌دهند. در این دو پایگاه غرفه‌های دوستدار کودک، غرفه بازی کودکان، نمازخانه و استراحتگاه دایر شده است.

امضای میثاق‌نامه رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی

وی ادامه داد: مسافران عبوری از محور امام رضا(ع) در هنگام حضور در پایگاه‌های اطلاع رسانی، میثاق‌نامه رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی به منظور جلوگیری از حوادث جاده‌ای را امضا می‌کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر پاکدشت گفت: اعضای جوانان هلال احمر پاکدشت پویش حفاظت از محیط زیست را در این ایام راه‌اندازی کرده‌اند و مسافران نوروزی باامضاء میثاق‌نامه متعهد می‌شوند که در طول سفر، از محیط زیست حفاظت کنند.

شهرستان پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در مسیر محور امام رضا(ع) واقع شده است. پاکدشت دروازه ورودی و خروجی تهران از سمت شرق استان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha