۲۷ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۲۵
کد خبر: 84689636
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار: تشکل‌های مردم نهاد در کردستان تقویت شوند

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان گفت: باید تشکل‌های مردم نهاد بویژه در بخش جوانان در استان تقویت شود اما مجموعه مدیریتی استان کمتر توجه کرده است و یا در این زمینه خلاقیت نداشته است.

اسماعیل زارعی‌کوشا روز جمعه در دیدار سازمان‌های مردم نهاد جوان و به مناسبت هفته جوان اظهار داشت:  از ظرفیت این سازمان‌ها می‌توان در حوزه‌های مختلف در استان بهره برد.
وی بیان اینکه بیانیه گام دوم بسیار مهم است و خلاصه آن توجه به جوان و جوان گرایی است.

وی ادامه داد: فشارها و توقعات و فضاسازی هایی وجود داشت که مانع حضور جوانان در مدیریت‌ها شوند، اما تلاش کرده‌ایم از جوانان بهره بگیریم.

زارعی‌کوشا اضافه کرد: حدود ۱۰ سال سن مدیریتی در استان کاهش پیدا کرده اما خودم راضی نیستم و باید بیشتر جوانگرایی شود اما محدودیت‌ها و مولفه‌های دیگری هم برای احراز پست وجود دارد که باید مدنظر قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه یک مسوول عرض و کیفیت مدیریتی خود را بالاتر ببرد بهتر از طول مدیریت او است گفت: اگر دوره مدیریت چهار ساله باشد برنامه‌ریزی داریم که در دو سال تحولی در مدیریتهای استان رخ داده و جوانتر شوند.

زارعی‌کوشا تاکید کرد: جوانگرایی نگاه سیاستگذاران مدیران و تصمیم گیران باشد و به استفاده از استعداد و ظرفیت جوانان اعتقاد داشته و کار را با جوانان انجام دهند البته این فقط به معنای پست مدیریتی جوانان نیست.

وی یادآور شد: مخالف محروم تلقی کردن استان هستم ممکن است از ظرفیتها کم استفاده کرده باشیم اما مملو از ظرفیت و استعداد هستیم.
استاندار کردستان با بیان اینکه تنها ظرفیت گردشگری استان می‌تواند استان را به پیش برد افزود: بخش‌هاب معادن، کشاورزی و آب فراوان از دیگر ظرفیتهای استان است.

وی با اشاره به اینکه واقعیت این است که در شاخصهای مختلف توسعه و اقتصاد از میانگین کشوری پایین تر هستیم اظهار داشت: خدمات زیادی هم در استان صورت گرفته اما با وجود اعتبارات مالی در گذشته اما فرصت های زیادی هم از دست رفته است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال برخی از شهرهای ما جاده کنارگذر ندارد اما مسیر ترانزیتی است و برخی تانکرهای سوخت از میان شهر می‌گذرند و هر لحظه می‌توانند حادثه آفرین باشند.

زارعی‌کوشا اضافه کرد: وزیر نیرو را به استان آوردیم‌ و هشت هزار میلیارد تومان مصوبه گرفتیم که در تاریخ استان بی سابقه است و از این مصوبات تاکنون ۹۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های آب از دولت پول گرفتیم و منطقه آزاد بانه و مریوان جزو اولین مناطقی هستیم که شروع کردیم.

وی با تاکید بر اینکه برای توسعه استان باید ظرفیتهای استان معرفی شود افزود: به شرطی که زنجیره ارزش زنجیره فولاد در استان و با بهره‌گیری از افراد بومی استان راه‌اندازی شود با شرکت اصفهانی توافق رسیده‌ایم.

استاندار: تشکل‌های مردم نهاد در کردستان تقویت شوند
مدیرکل ورزش و جوانان هم در این نشست گفت: ۱۰ مرکز برای جوانان راه‌اندازی و ۵۰۰ فقره تسهیلات به سازمان‌های مردم نهاد در امسال پرداخت شد.

حامد جولایی افزود: در نایسر و ننله فضای ورزشی و سازمان مردم نهاد ضعیف است و نیاز به تقویت دارد.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ کارگاه در حوزه های مختلف توسط سمن‌ها برگزار شده است اضافه کرد: اگر به جوانان اعتماد و اتکا شود می‌توانند در بسیاری از حوزه‌ها مثمر ثمر و یاری دهنده خوبی باشند.

در این نشست نشان یار جوانان به استاندار کردستان ارائه شد.

استان کردستان با یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۷۷ روستای دارای سکنه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha