۲۸ اسفند ۱۴۰۰، ۱۰:۱۴
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84690138
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهروندان خراسان شمالی امسال ۳۳۴ هزار جلد کتاب به امانت گرفتند

بجنورد- ایرنا- مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی گفت: شهروندان استان در سال جاری ۳۳۴ هزار جلد کتاب از کتابخانه‌های استان به امانت گرفتند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال حدود ۱۹۸ درصد رشد دارد.

مهدی آریان  روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیشترین رشد امانت کتاب در این استان مربوط به گرمه با ۳۰۴ درصد بوده است که جاجرم با ۲۵۵ درصد و مانه و سملقان با ۲۱۰ درصد در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.

وی افزود: امانت کتاب در کتابخانه های عمومی بجنورد مرکز استان خراسان شمالی نیز ۱۹۹ درصد رشد داشته است.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی با بیان اینکه حدود ۴۱ هزار نفر از هم استانی ها در کتابخانه های عمومی عضو هستند گفت: هم اینک حدود ۹۰۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه ها وجود دارد که در این شاخص نسبت به پارسال هفت درصد رشد بوده است.

آریان افزود: امسال ۹ باب کتابخانه عمومی با زیر بنای ۶ هزار و ۵۰۰ متر مربع در سطح شهرها و روستاهای این استان ساخته شد.

وی اظهار داشت: افتتاح این طرح ها به زیر بنای کتابخانه های عمومی این استان افزود این در حالی که هم اینک در این شاخص نسبت به میانگین کشوری وضعیت مطلوبی داریم.

آریان با بیان اینکه تعداد کتابخانه های عمومی استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته هشت درصد رشد یافته است گفت: در سال گذشته در این استان ۷۱ باب کتابخانه عمومی وجود داشت.

وی سرانه زیر بنای کتابخانه های عمومی این استان را حدود ۲۵ هزار و ۵۰۰ متر مربع عنوان کرد و افزود: از نظر سرانه زیر بنا کتابخانه ها ۲۹ درصد در مقایسه با سال گذشته رشد داشته ایم.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد از این جمعیت در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha