۲۹ اسفند ۱۴۰۰، ۱۰:۳۱
کد خبرنگار: 3123
کد خبر: 84690261
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اسکناس نو؛ کیمیای این روزهای خراسان شمالی

۲۹ اسفند ۱۴۰۰، ۱۰:۳۱
کد خبر: 84690261
اسکناس نو؛ کیمیای این روزهای خراسان شمالی

بجنورد- ایرنا- در آستانه سال نو، اسکناس نو در دسترس شهروندان خراسان شمالی نیست و بانک ها فقط تعداد محدودی ایران چک ۱۰۰ و ۵۰ هزار تومانی و به ندرت و شاید بسیار اندک اسکناس های ۱۰ و پنج هزار تومانی نو برای دید و بازدیدهای عید و عیدی دارند.

هر سال در آخرین روزهای اسفند و در حالی که مردم منتظر فرا رسیدن سال نو هستند مراجعه به بانک ها برای دریافت اسکناس های تازه عیدی نیز زیاد می شد اما در 2 سال گذشته و با توجه به این که کرونا بساط دید و بازدید ها را برچیده بود امسال مردم به فکر دید و بازدیدهای عید با رعایت پروتکل ها افتاده اند و به تبع بساط عیدی دادن و عیدی گرفتن نیز برپا می شود  اما گویا بانک ها فقط ایران چک نو را به عنوان عیدی  قبول دارند و توزیع می کنند و  اسکناس های ۱۰ و  پنج هزار تومانی و کمتر از آن  محلی از اعراب ندارد.

چالش از نوع اسکناس تازه

یکی از شهروندان بجنوردی در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: سه شنبه هفته قبل به یکی از بانک های بجنورد برای دریافت اسکناس نو مراجعه کردم اما اعلام شد اسکناس نو فقط در حد تعداد محدودی ایران چک دارند و اسکناس های ۱۰ و پنج هزار تومانی  نیز حتی یک عدد ندارند.

محمدسلیمانی با بیان این که نبود اسکناس نو در آستانه نوروز تعجب برانگیز است افزود: عیدی دادن یکی از مراسم نوروز است و نبود اسکناس نو در بانک ها جای سوال دارد.

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که اسکناس نو در بانک های استانهای هم جوار از هفته قبل آغاز شده است اما به دلیل این که گمان می کردم در بجنورد هم می توانم اسکناس نو تهیه کنم از بانک های مشهد اسکناس دریافت نکردم.

وی افزود: جای سوال است که چرا در استانهای دیگر اسکناس نو به وفور وجود دارد اما در بجنورد باید بانک به بانک در پی اسکناس نو بود.

خرید و فروش اسکناس نو

یکی از بانوان بجنوردی هم با گلایه از نبود اسکناس نو در استان اظهار داشت: عروسی در پیش داریم و برای دریافت اسکناس نو به بیشتر بانک های بجنورد سرزدم تا توانستم تعداد کمی اسکناس نو تهیه کنم و اسکناس های نوی کمتر از پنچ هزار تومان هم که کیمیا شده است.

وی به این موضوع هم اشاره کرد که بازار خرید اسکناس هم رونق دارد و افزود: هم اکنون برخی افراد در خارج بانک ها با توجه به نیاز مردم به اسکناس نو به خرید و فروش می پردازند و من نیز مقداری از اسکناس های خردتر را از این افراد خریدم.

وی گفت: هر یک بسته اسکناس هزار تومانی و دو هزار تومانی را با ۲۰ و ۳۰ هزار تومان اضافه قیمت خریدم ولی کارم راه افتاد و خیلی هم راضی هستم.

وی افزود: جای سوال است که چرا در حالی که اسکناس های خرد در بانک نیست چگونه در خارج از بانک ها به حد وفور دیده می شود و در عین حال فردی که از او اسکناس خریداری کردم می گفت این اسکناس ها را از تهران آورده است.

اسکناس نو؛ کیمیای این روزهای خراسان شمالی

توزیع  پول تازه از امروز

رییس کمیسیون هماهنگی بانک های خراسان شمالی در این مورد به خبرنگار ایرنا گفت: از امروز توزیع اسکناس های نو در استان آغاز شده است.

علی اصغر هدایتی افزود: پول نویی که وارد استان شده محدود است و نمی‌شود نیاز همه را برآورده کرد.  

وی با بیان این که به علت محددیت های کرونایی 2 سال گذشته پول نو وارد بانک های استان نشده است افزود:امسال نیز مقدار محدودی پول نو وارد استان شده است و بیشتر آن ۵۰ و صد هزار تومانی است.

وی افزود: هزینه چاپ اسکناس های خردتر با اسکناس های درشت تفاوتی ندارد و به همین دلیل چاپ ایران چک مقرون به صرفه تر است.

وی خاطرنشان کرد: در عین حال اگر برای مراسماتی مانند عروسیها نیاز به اسکناس های خرد بود به طور موردی ممکن است با اعلام به مدیریت بانکها بتوان برای تامین آن اقدام کرد.

وی در مورد مقدار پول نویی که وارد استان شده است نیز گفت: این مبالغ جزو نقدینگی استان است و نمی توانیم آن را اعلام کنیم.

وی اظهار داشت: هم اکنون برای راحتی مشتریان به همه بانک ها تاکید شده است که خودپردازها خالی از پول نماند و شعب بانک های بزرگ  نیز همه روز به جز روز اول فروردین ۱۴۰۱ باز باشد.

کمیسیون هماهنگی بانک های دولتی خراسان شمالی از ۱۳ بانک دولتی و خصولتی تشکیل شده است.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha