۲۸ اسفند ۱۴۰۰، ۱۱:۰۴
کد خبر: 84690339
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اردوهای راهیان نور مصداق بارز جهاد تبیین است

۲۸ اسفند ۱۴۰۰، ۱۱:۰۴
کد خبر: 84690339
اردوهای راهیان نور مصداق بارز جهاد تبیین است

اراک - ایرنا - سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: اردوهای راهیان نور مصداق بارز جهاد تبیین بوده و این اردوها می توانند حماسه‌ها و مجاهدت‌های حماسه ساز را برای مردم به خصوص نسل جوانان تبیین کند.

«بهنام نظری» روز شنبه در آیین همایش دانشجویی خادمین شهدا در مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس استان مرکزی، افزود: جهاد تبیین موثرترین راهکار خنثی سازی توطئه‌ها و فتنه انگیزی‌های دشمنان بوده و تحقق جهاد تبیین در گام دوم از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی ادامه داد: جهاد تبیین می‌تواند حرکت ملت ایران به سمت پیشرفت‌ها و قله‌های بلند سعادت و افتخار را شتاب بیشتری دهد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی خاطرنشان کرد: تقویت فرهنگ ایثار و شهادت از ضرورت‌های مهم گام دوم انقلاب بوده و ترویج فرهنگ دفاع مقدس به عنوان دانشگاه بزرگ ولایتمداری، ایثار و ازخودگذشتگی برای جوانان تحول آفرین است.

نظری گفت: رزمندگان دفاع مقدس تابلو و تجسمی از فرهنگ ایثار و شهادت هستند و نقش مهمی در تحقق جهاد تبیین در حوزه دفاع مقدس دارند و در اردوهای راهیان نور باید از ظرفیت آنها به خوبی استفاده شود.

وی تاکید کرد: دولت سیزدهم ولایتمدار و مردم باور است و روحیه ولایتمداری، جهادی، انقلابی و مردم داری باید در همه بخش های مدیریتی حاکم شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی نیز در این نشست گفت: با توجه به کاهش شیوع بیماری کرونا و صدور مجوز برگزاری راهیان نور،   از ۱۵ اسفند امسال استقبال بسیار مناسبی از مناطق عملیاتی انجام و یادمان های دفاع مقدس در مناطق جنوب آمادگی کامل برای استقبال از زایرین را دارند.

سرهنگ پاسدار «غلامرضا کریمی» افزود: با توجه به تاثیر بسیار زیاد اردوهای راهیان نور در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت این برنامه از جمله مهمترین برنامه‌ها در دستور کار ستاد گرامیداشت مناسبت های دفاع مقدس و مقاومت استان است و در این راستا قرارگاه تخصصی راهیان نور استان با حضور تمامی دستگاه‌ها و نهادهای نظامی و انتظامی تشکیل شده‌است.

وی ادامه داد: رویکرد تمامی برنامه‌های راهیان نور در سال‌جاری تحقق جهاد تبیین بوده و شعار امسال «مامقاوم هستیم» است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی راهیان نور برای جوانان را تحول آفرین خواند و گفت: جوانانی که در این اردوها حضور پیدا می کنند می توانند به عنوان سفیران فرهنگی ایثار و شهادت نقش آفرینی کنند.

مسئول بسیج دانشجویی استان مرکزی نیز در این آیین گفت: اردوهای راهیان نور نقش موثری در تقویت ارزش‌ها و باورهای دینی و انقلابی در بین جوانان داشته و جوانان با حضور در مناطق عملیاتی علاوه بر اینکه با مجاهدت‌ها و رشادت‌های شهدا و رزمندگان آشنا می شوند حماسه های هشت سال دفاع مقدس را به خوبی درک می کنند.

«ابراهیم پوراسماعیل» افزود: با توجه به مسئله اهمیت جهاد تبیین رویکرد تمامی برنامه‌ها در سال‌جاری تحقق جهاد تبیین بود و راهیان نور مصداق عملیاتی جهاد تبیین است.

وی ادامه داد: در راستای تحقق جهاد تبیین در بین دانشجویان کارگاه‌های تخصصی پیش بینی شده که راهیان نور به عنوان اولین کارگاه عملیاتی با موفقیت انجام شد و ارتباط با زایرین و سایر دانشجویان علاقمند در طول سال برای انجام سایر برنامه های تربیتی ادامه خواهد داشت.

استان مرکزی هفت هزار و ۳۰۰ شهید والا مقام در راه اسلام و قرآن اهدا کرده‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha