۲۸ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۳۵
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 84690565
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

استاندار همدان و پاسخگویی به مردم

۲۸ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۳۵
کد خبر: 84690565
استاندار همدان و پاسخگویی به مردم

همدان_ ایرنا_ استاندار همدان در مدت پنج ماه مسؤولیت خود چگونه با مردم سخن گفت و گزارش عملکردی خود را ارائه داد؟ بررسی این موضوع برای تبیین وضعیت تعامل مسؤولان با مردم در سال آینده ضروری به نظر می‌رسد.

یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی برای جامعه ایرانی ایجاد حق مطالب گری است، جلوه این مطالبه گردی در اتفاقات مراسم آیین جهانی «نوروز در مسیر گردشگری غرب کشور» رخ داد و مطالبه گری مردم ظهور و بروز یافت، چنانچه امام جمعه همدان درخطبه‌های آخرین نماز جمعه سال ۱۴۰۰ از همه مردم قدردانی کرد و این ظرفیت را یکی از بسترهای مهم توسعه استان خواند.

آیت الله شعبانی نکته‌ای را متذکر شد و خواهان گسترش مطالبه گری به همه حوزه‌ها از جمله مسائل اقتصادی، کاهلی‌ها و مسائل سیاسی نیز شد تا جامعه دینی شاهد اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در همه زمینه‌های جامعه باشد.

همین چندی پیش نیز تشکل‌های دانشجویی با صدور  بیانیه مشترک خواهان ارائه گزارش عملکرد مقام عالی استان شدند، تا به قول خودشان ابهامات، سئوالات و نگرانی‌ها را مطرح کنند و استاندار همدان نیز در مقام پاسخگویی به مردم و تشکل‌ها برآمد، اتفاق میمونی که امروز مصداق سخن شریف امام علی‌(ع) است که انسان‌ها بدون لکنت با حاکمان خود صحبت کنند.

در این میان بررسی چند نکته از منظر پاسخگویی مسؤولان به مردم حائز اهمیت است که باید آنها را بررسی کرد:
۱-دولت سیزدهم از همان ابتدای به دست گیری مسؤولیت سعی کرد بر عهد خود با مردم باقی بماند و مردم را محرم دولت دانسته و گزارش رویدادها را به سمع و نظر افکار عمومی برساند. در این میان فعالیت اکثر ادارات و ارگان‌ها به ویژه در فضای مجازی گزارش بدون واسطه به مردم را فراهم کرد و استانداری همدان نیز از این فرصت استفاده کرده و گزارش لحظه به لحظه رویدادها و برنامه‌ها را منتشر و در اختیار مردم قرار داد. 

۲-در سوی دیگر استاندار در نشست خبری با اصحاب رسانه نیز با شرط اینکه فرصت برای همه برای سخن گفتن باشد حاضر شد، تا رسانه‌های استان آنچه در افکار عمومی می‌گذرد را با وی در میان بگذارند و پاسخ و نظرات مقام عالی استان را بشنوند. در این میان بدیهی است که میزان نشست‌های خبری باید در سال ۱۴۰۱ افزایش یابد چرا که شبکه های اجتماعی یک رویداد یک طرفه را فراهم کرده و قطعاً این رسانه‌ها هستند که می‌توانند صدای مردم را به مسؤولان منتقل کنند و پاسخ آنها را فارغ از جانبداری به اطلاع جامعه برسانند.

۳-همچنین استاندار همدان سعی کرد با حضور مداوم در صدا و سیمای مرکز همدان چهره به چهره با مردم سخن بگوید و گزارش عملکرد خود را در برهه‌های مختلف زمانی ارائه دهد. 

۴-اما استاندار همدان از یک فرصت دیگر هم استفاده کرد تا گزارشی از عملکرد پنج ماه خود به سمع و نظر مردم برساند. اختتامیه نخستین جشنواره رسانه‌ای و مردمی فجر استان همدان با حضور خانواده بزرگ مطبوعات استان همدان بستری بود که قاسمی فرزاد هوشمندانه از آن استفاده کرد تا ۴۰ دقیقه به بیان اقدامات و گزارش عملکرد خود بپردازد و زوایای مختلف استان را ازانتصابات گرفته تا اقدامات حوزه‌های مختلف به ویژه اقتصادی بیان کند. آخرین پنجشنبه قرن با ارائه گزارش علیرضا قاسمی فرزاد به پایان رسید. 

۵-واینک هم نوبت به مطبوعات، رسانه‌ها، تشکل‌های مردمی و دانشجویی است که ضمن همراهی با مسؤولان چشمان باز آنها باشند تا با دیدن نقاط ضعف و تذکر به موقع آن، سرعت پیشرفت و توسعه را شدت بخشند. مطالبه گری می‌توان کجی‌ها را اصلاح کند و مدیران ناکارآمد را از قطار دولت سیزدهم پیاده نماید. قطعاً با توجه به اهمیتی که به رسانه‌ها در این مدت داده شده است، سخنان آنها شنیده و دیده خواهد شد.

*روابط عمومی استانداری همدان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha