۱۲۰ غرفه صنایع‌دستی نوروزی در آذربایجان‌غربی راه‌اندازی شد

مهاباد - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: ۱۲۰ غرفه صنایع‌دستی در قالب ۱۱ نمایشگاه در ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ در سراسر این استان راه اندازی شده است.

جلیل جباری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هنرمندان و صنعتگران استان تولیدات متنوع خود را در قالب بازارچه ها و در حاشیه اماکن تاریخی در معرض دید و فروش مسافران و میهمانان نوروزی می گذارند.

وی ادامه داد: همچنین در این غرفه ها علاوه بر نمایش صنایع‌دستی و هنرهای‌سنتی، سوغات و محصولات طبیعی مناطق مختلف استان نیز در معرض دید و فروش علاقمندان قرار خواهد گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی اضافه کرد: برای نوروز ۱۴۰۱ در نظر داریم برای شهرهای بزرگ و گردشگرپذیر از جمله مهاباد، ارومیه، ماکو، خوی و بوکان اتوبوس های گردشگری ویژه مسافران با همکاری شهرداری ها برای جابه جایی رایگان آنان در ایام تعطیلات و بازدید از اماکن دیدنی راه اندازی کنیم.

جباری اضافه کرد: با توجه به رکود ۲ ساله صنعت گردشگری به دلیل شیوع کرونا پیش‌بینی می‌شود نوروز ۱۴۰۱ نقطه عطفی در این حوزه باشد.

وی بیان کرد: میزان اقامت در مراکز اقامتی و هتل‌های استان در سال جاری ۱۲۰ هزار نفر ثبت شده، حال آنکه قبل از شیوع کرونا این تعداد بیش از ۸۰۰ هزار نفر بود.

به گزارش ایرنا هم اکنون تعداد مراکز اقامتی آذربایجان غربی ۱۲۷ باب، مجموع تخت‌های اقامتی پنج هزار و ۳۳۰ دست و تعداد اتاق‌های اقامتی استان ۲ هزار و ۲۴۳ واحد است.

۱۷۰۰ اثر تاریخی، بنا و محوطه تپه تاریخی آذربایجان غربی در استان ثبت ملی شده که  پنج درصد آثار ثبت شده کشور را شامل می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha