۲۹ اسفند ۱۴۰۰، ۲۳:۲۹
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84691889
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۶ کردستانی در حوادث شب نوروز مصدوم شدند

۲۹ اسفند ۱۴۰۰، ۲۳:۲۹
کد خبر: 84691889
۵۶ کردستانی در حوادث شب نوروز مصدوم شدند

سنندج- ایرنا- مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در حوادث شب نوروز ۵۶ کردستانی مصدوم شدند که ۲۴ نفر آنها نیاز به بستری داشتند.

آرزو فلاحی شامگاه یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: از این تعداد ۲۴ نفر بستری  و ۳۲ نفر هم پس از مداوای سرپایی ترخیص شدند.
وی افزود: از این تعداد مصدوم ۲۱ نفر به شهر سنندج اختصاص دارد که ۱۸ نفر نیاز به بستری داشتند و در مراکز درمانی این شهرستان تحت مداوا هستند.
 مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: حوادث شب نوروز در سقز هفت، مریوان هشت، بیجار سه، بانه هفت، دیواندره ۲،  دهگلان پنج و سروآباد سه مصدوم داشت و قروه و کامیاران شب بدون مصدوم را پشت سر گذاشتند.
فلاحی با بیان اینکه از مجموع مصدومان امشب ۱۱ نفر عابر پیاده،و بقیه افراد استفاده کننده از مواد محترقه بوده اند، اضافه کرد: سوختگی، شکستگی دست آسیب به چشم و بریدگی اعضا از جمله آسیبهایی بوده که تا این لحظه ثبت شده است.
وی با بیان اینکه خوشبختانه بر اثر این حوادث تا کنون مورد فوتی در استان نداشته ایم، افزود: در بین آسیب دیدگان از کودک چهار ساله تا فرد ۵۳ ساله به چشم می خورد ولی بیشترین تعداد مصدومان را جوانان و نوجوانان شامل می شوند.
وی گفت: ۱۵ نفر از مصدومان زن و بقیه مرد بوده‌اند.
فلاحی افزود: شمار کلی مصدومین چهارشنبه آخر سال و نوروز امسال در استان ۱۴۱ نفر است که نسبت به سال گذشته افزایش دارد.
حوادث چهار شنبه آخر سال و نوروز سال ۱۴۰۰ در کردستان، سال گذشته ۱۰۲ مصدوم داشت.
۶ پایگاه ثابت و سه تیم سیار فوریتهای پزشکی امسال در کردستان برای خدمت رسانی به مصدومین آماده باش است. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha