۶ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۵۱
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84696379
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اورژانس ۱۱۵ کردستان پارسال ۶۷ هزار ماموریت انجام داد

سنندج- ایرنا- مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: پارسال ۳۴۸ هزار و ۴۴۴  تماس با اورژانس ۱۱۵ برقرار و از این تعداد ۶۷ هزار و ۸۱ مورد منجر به اعزام آمبولانس شد.

رضا پیرا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ماموریت‌های انجام شده شامل حوادث تصادفی، غیر تصادفی، مسمومیت‌ها و بیماری‌ها بود که از این تعداد ۴۵ هزار و ۳۶۸ ماموریت به بیماری‌ها اختصاص داشت.

وی افزود: از تعداد ماموریت های انجام شده ۱۱ هزار و ۶۱ مورد مربوط به حوادث جاده‌ای و هشت هزار و ۵۲ مورد ناشی از حوادث غیرتصادفی بوده است.

 مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار داشت: در ماموریت‌های انجام شده تعداد ۱۰ هزار و ۱۲۲ مصدوم مربوط به حوادث تصادفی و ۲۳ هزار و ۸۷۶مورد ناشی از حوادث غیر رانندگی به بیمارستان‌های استان اعزام شده اند.

پیرا گفت: سال گذشته به ۱۲ هزار و ۴۰۹ مصدوم بر اثر حوادث تصادفی و ۲ هزار و ۸۷۷ مصدوم دیگر به دلیل حوادث غیر تصادفی توسط نیروهای اورژانس ۱۱۵ خدمات ارائه شده است.

وی تعداد ماموریت‌های قلبی انجام شده در مدت زمان یاد شده را  ۲ هزار و ۹۲۵ و تعداد ماموریت های تنفسی را سه هزار و ۴۴ مورد اعلام کرد و گفت: در مدت یاد شده ۲۵ هزار و ۱۷۷  مورد مزاحمت تلفنی با مراکز ۱۱۵ استان ثبت شده است که می‌تواند نقش بسزایی در کاهش کیفیت خدمات ارائه شده به مددجویان داشته باشد.

 مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه در مدت زمان یاد شده یک‌ هزار و ۳۴۱ مورد مسمومیت در استان به مرکز پیام ۱۱۵ گزارش شده است، اضافه کرد: از این تعداد  ۱۹۹ مورد مسمومیت با گاز منواکسید کربن اعلام شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha