ساخت واکسن کرونا در کشور جهشی بزرگ در حوزه دانش بنیان بود

قزوین - ایرنا - عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: ساخت واکسن کرونا در کشور جهش بزرگ در حوزه تولیدات دانش بنیان بود که این حرکت با توجه به شعار سال باید بیش از پیش تقویت شود.

فاطمه محمدبیگی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن تبریک سال نو به مردم قزوین افزود: با کمک پژوهشگران گام دوم انقلاب و استفاده از تکنیک‌های جدید توانستیم با بکارگیری از متدهای علمی و آزمایشگاهی واکسن کرونا بسازیم و ایران را در بین  ۶ کشور سازنده  واکسن کرونا قرار دهیم.

وی با بیان اینکه پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب در خصوص تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین از دوسال گذشته در کشور مورد توجه قرار گرفته است، گفت: با تلاش شبانه روزی پزشکان و مهندسان حوزه سلامت و بهداشت یک جهش عظیم در حوزه بیولوژیکی کشور اتفاق افتاد که این مهم برای تحقق شعار سال نیازمند توجه بیشتری است.

محمدبیگی تصریح کرد: آنچه مقام معظم رهبری در شعار سال جاری فرمودند، اگرچه مجددا تاکید و تمرکز بر تولید بود، اما این بار مسئله دانش بنیان و علمی بودن تولید را اشاره کردند که به نظرم برگرفته از بینش ایشان در سطح بین المللی است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دنیا با سرعت در حال طی کردن علم و تکنولوژی است، ادامه داد: در شرایطی که کشورهای توسعه یافته علوم و فنون جدید را فرا می‌گیرند و در حال ارتقای سطح علمی هستند، توجه به تولید دانش بنیان می‌تواند در این عرصه رقابت آفرین و موجب اشتغال پایدار شود.

محمدبیگی توجه به ظرفیت‌های دانش بنیان را عاملی مهم در اشتغالزایی با هزینه کم برشمرد و تشریح کرد: با کمک تکنولوژی، استارتاپ‌ها و روش های علمی می‌توان با سرعت بالایی در کنش گری اجتماعی به ایفای نقش پرداخت و با هزینه بسیار کم اما راندمان و بازده بالا مسائل اقتصادی و مشکلات بیکاری را در جامعه کاهش داد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس یازدهم پرچمدار حمایت از جهش تولید دانش بنیان است، گفت: مجلس کنونی از قبل در این رابطه پیش بینی داشته و در سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ در رابطه با طرح جهش تولید قانونگذاری کرد که می‌تواند در اجرای هرچه بهتر منویات رهبری موثر باشد.

محمدبیگی سپس به ظرفیت فضای مجازی و استفاده از اپلیکیشن‌ها در ایجاد اشتغالزایی اشاره کرد و گفت: حال که رهبری بر تولید دانش بنیان تاکید دارند، باید با استفاده از اپلیکیشن ها در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به اشتغالزایی در این حوزه سرعت بخشید و موانع را از پیش رو برداشت.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی در حوزه مقابله با ویروس کرونا تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد و دانشمندان ایرانی آغازگر جریانی شدند که می‌توانیم با همگرایی مسؤولان و مدیران کشوری به افق‌های روشن علمی و تکنولوژیکی دست یابیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha