۳ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۱۶
کد خبرنگار: 3123
کد خبر: 84692946
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۰ هزار گردشگر از جاذبه های فرهنگی و تفریحی  خراسان شمالی دیدن کردند

بجنورد- ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی گفت: از ۲۵ اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تاکنون ۴۰ هزار گردشگر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و توریستی استان دیدن کردند.

علی مستوفیان روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در همین مدت هفت هزار و ۸۰۰ مسافر نیز از مراکز اقامتی استان نظیر هتل ها، اقامتگاه‌های بومگردی، مهمانپذیرها و اقامتگاه های موقت استفاده کردند.

وی با بیان این که نظارت مستمر بر مراکز اقامتی نیز انجام می شود افزود: در پی این نظارت های مستمر که از ۲۵ اسفند ماه ۱۴۰۰ آغاز شد فعالیت‌های یک مرکز اقامتی، یک دفتر خدماتی مسافرتی و یک مرکز پذیرایی تعلیق شد.

وی خاطرنشان کرد: تا کنون از خدمات مراکز اقامتی و پذیرایی استان شکایت مردمی به دست ما نرسیده است.

وی از استقبال خوب مردم از برنامه های نوروزگاه های استان نیز خبر داد و افزود: روز گذشته در پایگاه میراث فرهنگی ریوی برنامه نوروزگاه در صبح و عصر برگزار شد و گردشگران استقبال خوبی از این برنامه ها داشتند.

 خراسان شمالی با دارا بودن ۸۶۳ هزار نفر دارای  ۱۱۵ جاذبه گردشگری، ۲۴ منطقه نمونه ملی و استانی و هشت روستای هدف گردشگری مقصدی بکر برای طبیعت دوستان و علاقه‌مندان به فرهنگ و آیین‌های اقوام مختلف است.  

هتل های این استان دارای ۴۷۲ تخت، اقامتگاه های بومگردی و خانه مسافرها ۳۴۰ و مهمانپذیر های استان  نیز ۳۱۱ تخت دارند.

تعداد آثار ثبت شده استان در فهرست آثار ملی ۶۲۱ اثر تاریخی، طبیعی و ناملموس است که از مجموع آثار ثبت شده در فهرست ملی کشور ۵۰۹ اثر تاریخی، ۴۲ اثر طبیعی، ۷۰ اثر ناملوس و تعداد ۱۱ اثر نیز ثبت جهانی شده است.

این استان دارای ۶ موزه در شهرستان های بجنورد، فاروج، شیروان، گرمه و جاجرم است.

می توان امیدوار بود که با کاهش فشار کرونا و تغییر رنگ شهرهای خراسان شمالی و برداشته شدن محدودیت سفرهای نوروزی در تعطیلات کنونی روزهای خوشی در انتظار گردشگری خراسان شمالی باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha