۳ فروردین ۱۴۰۱، ۱۰:۱۸
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 84693249
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

میزان بارندگی در کردستان هشت درصد افزایش یافت

سنندج- ایرنا- معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: میزان بارش استان در سال زراعی جاری تا پایان اسفندماه ۲۹۲ میلی متر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش هشت درصدی را نشان می‌دهد.

علی پناهی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: میزان بارش استان در مدت مشابه سال زراعی گذشته ۲۷۲ میلی‌متر بوده که بارش امسال ۲۰ میلی‌متر بیشتر از این مقدار بوده است.

وی با اشاره به اینکه میزان بارش امسال استان ۱۵ میلی‌متر کمتر از دوره بلندمدت بوده است، افزود: میانگین بارندگی امسال استان نسبت به دوره بلندمدت (میانگین ۳۰ سال گذشته) حدود ۳۰۷ میلی‌متر بوده که این میزان، کاهش پنج درصدی را نشان می‌دهد.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان ادامه داد: شهرهای سروآباد با ۴۸۳ میلی‌متر بیشترین و بیجار با ۱۶۱ میلی‌متر کمترین میزان بارندگی را از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون در استان داشته‌اند.

ویافه کرد: شهرهای سروآباد و سقز نیز با ۱۹ درصد افزایش بارندگی، بیشترین میزان بارش و شهر کامیاران با ۱۳ درصد کاهش، کمترین میزان بارندگی را در سال زراعی جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته داشته‌اند.

پناهی یادآور شد: بیشترین کاهش بارندگی نسبت به دوره بلندمدت را شهر کامیاران با ۳۳ درصد و کمترین کاهش را شهر سنندج با ۲ درصد داشته است.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

سال زراعی از اول مهرماه هر سال شروع می‌شود و تا پایان شهریورماه سال بعد ادامه می‌یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha