بیش از ۲۲ تن مواد غذایی فاسد در خراسان رضوی معدوم شد

مشهد- ایرنا- مدیر سلامت کار و محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از کشف و معدوم سازی ۲۲ هزار و ۲۸۷ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در قالب طرح سلامت نوروزی خبر داد.

دکتر علی اصغر حسنی یزدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح سلامت نوروزی در راستای حفظ سلامت جامعه از ۲۵ اسفند سال گذشته تا کنون در حال اجرا است و تا پایان تعطیلات نوروزی سال ۱۴۰۱ نیز ادامه می یابد.

وی ادامه داد: در راستای اجرای این طرح تا کنون بیش از هفت هزار مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و مکان عمومی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد تحت نظارت های بهداشتی قرار گرفته اند که ۴۳۷ واحد صنفی به مراجع قضایی معرفی و ۳۵ واحد نیز به دلیل تخلفات بهداشتی پلمب شده اند.

مدیر سلامت کار و محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار داشت: همچنین در قالب این طرح ۳۵۵ واحد اقامتی مورد بازرسی بهداشتی قرار گرفته اند که ۶ مورد از این مراکز به مراجع قضایی معرفی شده اند.

حسنی یزدی افزود: همچنین در این مدت بیش از ۲ هزار مکان عمومی مورد بازرسی قرار گرفته و چهار هزار و ۳۲۸ مورد کلرسنجی آب نیز صورت گرفته است.

روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی نیز از مهر و موم سه مرکز متخلف عرضه فرآورده‌های خام دامی در مشهد در ۴۸ ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه این اداره کل، دکتر هادی زارعی گفت: ۲ مورد از مراکز یادشده، همزمان با بازدید مشترک گروه های نظارتی شبکه دامپزشکی مشهد که در معیت معاون استاندار و فرماندار ویژه مشهد صورت می گرفت پلمب و مرکز سوم نیز در گشت مشترک گروه های دامپزشکی با سایر دستگاه ها مهر و موم شد.

وی ادامه داد: این مراکز در بلوار طبرسی، خیابان آیت الله عبادی و منطقه سپاد مشهد فعال بودند که به علت تکرار تخلفات و عدم توجه به دستورالعمل های بهداشتی دامپزشکی، فروش مرغ قطعه بندی شده بر خلاف مصوبات کارگروه تنظیم بازار، نگهداری فرآورده خام دامی تاریخ گذشته و... از فعالیت آنها جلوگیری شد.

وی اظهار داشت: سلامت و امنیت غذایی زائران و مجاوران آستان ملائک پاسبان رضوی، خط قرمز دامپزشکی است و در راستای اجرای دقیق و هر چه بهتر طرح نظارت بهداشتی دامپزشکی در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان، با هرگونه تخلفی که تهدید کننده امنیت غذایی شهروندان و زائران حرم مطهر رضوی باشد به شدت برخورد خواهد شد.

زراعی افزود: از ابتدای اجرای طرح یادشده از نیمه اسفند پارسال تاکنون، با ۵۴ خودرو متخلف عرضه کننده فرآورده های خام دامی نیز در استان برخورد شده است.

وی گفت: شهروندان می توانند با مشاهده هرگونه تخلف در تولید و عرضه فرآورده های خام دامی در مشهد و سایر شهرستان های استان، موارد را با شماره تلفن چهاررقمی ۱۵۱۲ و یا سامانه پیامک ۳۰۰۰۰۱۵۱۲ اطلاع رسانی کنند تا رسیدگی لازم صورت پذیرد.

۱۰ درصد جمعیت دام کشور به ظرفیت ۱۵ میلیون راس متعلق به خراسان رضوی است. سالانه ۷۶ هزار تن گوشت قرمز، ۱۵۳ هزار تن گوشت سفید و ۱۴۰ هزار تن تخم‌مرغ در این استان تولید می‌شود.

استان ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی در تولید گوشت قرمز، گوشت سفید و تخم‌مرغ رتبه‌های نخست تا سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha