حدود ۴۲ تن مواد غذایی فاسد طی نوروز ۱۴۰۱ در خراسان رضوی معدوم شد

مشهد- ایرنا- رییس اداره سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در طرح سلامت نوروزی با بازدیدهای صورت گرفته از مناطق زیر پوشش این دانشگاه ۴۱ هزار و ۹۸۴ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیرقابل مصرف کشف و معدوم‌ شد.

دکتر علی‌اصغر حسنی یزدی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از آغاز اجرای این طرح از ۲۴ اسفند ماه سال گذشته تا ۱۵ فروردین ماه امسال، ۳۶ هزار و ۶۲ مورد بازدید از مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی، مراکز اقامتی، اماکن عمومی و مراکز بین راهی، واحدهای صنفی و کارگاهی، پایانه‌های مسافربری درون شهری و برون شهری زیر پوشش این دانشگاه انجام شده است که طی این بازدیدها ۲ هزار و ۴۰۲ مورد تخلف به مراجع قضایی معرفی شده و ۱۳۴ مورد به پلمب واحدها منجر شده است.

وی ادامه داد: در این طرح همچنین از هزار و ۱۶۶ مرکز اقامتی بازدید و ۳۳ مورد تخلف به مراجع قضایی ارجاع شد که چهار مورد از این مراکز مهر و موم گردید.

رییس اداره سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همچنین در این مدت از ۲۶ هزار و ۷۹۵ مرکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی بازدید و پرونده ۲ هزار و ۲۶ مورد تخلف به مراجع قضایی ارسال شد که به مهر و موم ۱۱۵ واحد انجامید.

حسنی افزود: همچنین در این مدت از پنج هزار و ۹۳۹ مکان عمومی و مراکز بین راهی بازدید شد که در نتیجه  ۳۳۰ مورد تخلف به مراجع قضایی معرفی و ۱۵ مکان و مرکز مهر و موم شد.

وی آمار بازرسی از پایانه‌های مسافربری درون شهری و برون شهری استان در بازه زمانی یاد شده را هزار و ۵۲۸ مورد با ۱۳ مورد تخلف معرفی شده به مراجع قضایی و  آمار بازدید از مراکز و شبکه‌های آبرسانی شهری و روستایی را ۶۳۴ مورد عنوان کرد که در این چهارچوب ۱۳ هزار و ۲۳۶ مورد کلرسنجی و کنترل کیفیت میکروبی نیز صورت گرفته است.

او  ادامه داد: از مجموع این بازدیدها هزار و ۶۳۸ مورد به صورت مشترک با همکاری بازرسان سایر دستگاه ها و اتاق اصناف، نیروی انتظامی، نماینده استانداری، نماینده فرمانداری مشهد و بازرسان قوه قضاییه انجام شده است.

رییس اداره سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این که روزانه ۱۰۰ تا ۱۳۰ تماس مردمی با سامانه ۱۹۰ برای ثبت شکایات صورت می‌گیرد گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلفی در حوزه سلامت محیط و کار، مورد را به سامانه تلفنی ۱۹۰ اعلام کنند تا بازرسان این اداره در کوتاه‌ترین زمان ممکن در محل حاضر شده و با متخلفان برخورد لازم را انجام دهند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های علوم پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha