۳ فروردین ۱۴۰۱، ۱۸:۵۲
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 84694066
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزایش ۵۶ درصدی تردد در جاده‌های خراسان جنوبی

۳ فروردین ۱۴۰۱، ۱۸:۵۲
کد خبر: 84694066
افزایش ۵۶ درصدی تردد در جاده‌های خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: از آغاز تعطیلات نوروزی (۲۵ اسفند) تا دوم فروردین، یک‌ میلیون و ۷۷۸ هزار و ۵۶۰ تردد خودرو در راه‌های این استان ثبت شد که نسبت به سال قبل ۵۶ درصد افزایش داشته است.

اسدالله جلال‌زاده عصر چهارشنبه در نشست بررسی آخرین وضعیت خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی و تردد جاده‌ای استان که به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی برگزار شد، از افزایش ۲۳ درصدی این آمار در مقایسه با تعطیلات نوروزی سال ۹۸ خبر داد و افزود: سهم وسایط نقلیه سبک ۳۱ درصد و در مجموع ورودی و خروجی تردد ۱۸ درصد نسبت به نوروز ۹۸ در استان افزایش داشته است.

وی بیان کرد: دوم فروردین ماه جاری بیشترین میزان تردد در محور بیرجند - سربیشه به‌ویژه مود، بیرجند - آرین‌شهر و بجستان - فردوس ثبت شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی اظهار داشت: وضعیت انباشت مسافر در خراسان جنوبی نسبت به استان‌های دیگر کم است و استان‌های گیلان و مازندران بیشتر انباشت را در این مدت داشته‌اند.

وی گفت: سهم خراسان ‌جنوبی نسبت به پلاک‌های ثبت شده در دوربین‌های پلاک‌خوان با ترکیب مبدا استانی، ۳۲.۱۹ درصد، خراسان رضوی ۲۸ درصد و تهران ۷.۸ درصد بوده است.

جلال‌زاده با بیان اینکه خراسان جنوبی تا این لحظه رتبه پانزدهم ماندگاری مسافر را دارد یادآور شد: ماندگاری وسایط نقلیه در استان براساس سه بازه زمانی تا یک روز، یک تا سه روز و سه تا هفت روز، ۸۰ درصد یک روزه، ۱۶ درصد بین یک تا سه روز و پنج درصد از سه روز بالاتر ثبت شده است.

وی از فعال بودن ۶۲ سامانه کنترل و ثبت سرعت در استان خراسان جنوبی خبر داد و گفت: از ۲۵ اسفند تا روز گذشته ۷۷۸ هزار پلاک خودرو در این استان رویت شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی افزود: در زمینه تردد بین استانی، استان خوزستان با ۱۰۵ درصد رتبه نخست و خراسان جنوبی با ۷۸ درصد رتبه دوم کشور را تا این لحظه به خود اختصاص داده است.

وی بیان کرد: تمامی ناوگان حمل و نقل عمومی استان شامل ۶۸۹ دستگاه اتوبوس با هزار و ۴۰۳ راننده در تعطیلات نوروزی آماده به کار و خدمت هستند.

جلال‌زاده گفت: از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا دوم فروردین ماه جاری ۲۵ هزار و ۹۵۳ نفر در قالب ۲ هزار و ۴۶۲ مسافر با ناوگان عمومی استان تردد کردند.

وی درباره سوانح رانندگی در تعطیلات نوروزی اظهار داشت: از ۲۵ اسفند تا شب گذشته تصادف فوتی در استان گزارش نشد اما شب گذشته سه نفر در جاده‌های درون و برون شهری استان فوت کردند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی بیان کرد: تصادفات فوتی استان نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۳ درصد کاهش دارد.

وی گفت: در این مدت یک نفر فوتی ناشی از تصادف برون شهری، ۵۶ فقره تصادف جرحی (با ۱۱ درصد کاهش) داشتیم که مجموع تصادفات در تعطیلات نوروزی امسال ۶ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: هزار و چهار کلاس با ظرفیت ۳۰۰ نفر در پایگاه‌های مدارس خدمات ارائه می‌دهند.

محمدعلی واقعی افزود: تا شب گذشته ۲ هزار و ۹۰۴ خانواده در قالب ۱۳ هزار و ۲۱ مسافر در مدارس اسکان داده شدند.

وی بیان کرد: آمادگی داریم در صورت افزایش احتمالی مسافران، مدارس دیگری نیز در اختیار گردشگران و مسافران نوروزی قرار دهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha