هلال احمر کردستان به بیش از ۱۷ هزار نفر حادثه دیده در سال گذشته امدادرسانی کرد

سنندج- ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: امدادگران جمعیت هلال احمر در سال گذشته به ۱۷ هزار و ۷۹۰ نفر حادثه دیده در مناطق مختلف استان امدادرسانی کردند.

پیام جلالی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سال گذشته در حوادث جاده‌ای به یک هزار و ۲۲۲ نفر، زلزله چهار هزار و ۱۵۸ نفر، برف و کولاک ۱۲ هزار و ۱۱ نفر، سیل و آبگرفتگی ۹۷، حضوری ۴۳، شهری ۲۰۱، کوهستان ۴۶، دریایی و ساحلی چهار و صنعتی و کارگاهی یک نفر حادثه دیده امدادرسانی صورت گرفت.

وی تعداد کل حوادث به وقوع پیوسته را ۴۶۶ مورد برشمرد و ادامه داد: در سال گذشته سه هزار و ۸۷۵ نفر اسکان داده شدند که از این تعداد سه هزار و ۱۲۰ نفر گرفتار در برف و کولاک و ۷۵۳ نفر متاثر از وقوع زلزله بودند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان با اشاره به فوت ۱۳۷ نفر در حوادث سال گذشته، ادامه داد: در این حوادث ۲۴۸ نفر نجات یافتند که از این تعداد ۲۲۹ نفر به مراکز درمانی منتقل و ۱۹ نفر به صورت سرپایی درمان شدند.

وی اضافه کرد: طی یک سال گذشته ۶۷۴ تیم عملیاتی با ۲ هزار و ۲۹۰ نفر امدادگر و نجاتگر و ۳۸۹ دستگاه آمبولانس به صحنه حوادث اعزام شدند و ۱۰۵ مورد عملیات رهاسازی نیز توسط این جمعیت صورت گرفت.

جلالی یادآور شد: امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر کردستان به صورت شبانه روزی آماده ارائه خدمت به مردم هستند و در جهت سلامتی و کمک رسانی به هموطنان گام برمی‌دارند.

هنگام مسافرت در صورت وقوع حادثه، شماره ۱۱۲ جمعیت هلال احمر آماده امدادرسانی به آسیب دیدگان است و در کمترین زمان ممکن نیروهای امدادی به محل حادثه اعزام می‌شوند.

۳۱ پایگاه ثابت، سیار و پشتیبان جمعیت هلال احمر کردستان در طرح ملی امداد و نجات نوروزی ۱۴۰۱ دایر هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha