۴ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۲۲
کد خبر: 84694657
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تمام روستاهای فارس در سال ۱۴۰۱ به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت می پیوندند

شیراز-ایرنا-سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس گفت: تا پایان سال جاری ۲۲۴ سایت روستایی برای اتصال روستاهای باقیمانده استان به شبکه ملی اطلاعات ساخته و ارتقا می‌یابند.

حمید سلیمان پور روز پنجشنبه با بیان اینکه مهمترین برنامه توسعه ارتباطات امسال در استان فارس، اتصال روستاهای باقیمانده بالای ۲۰ خانوار بدون پوشش اینترنت به شبکه ملی اطلاعات خواهد بود افزود: ساخت ۱۲۸ سایت جدید، ارتقای ۸۵ سایت و بهینه سازی ۱۱ سایت موجود برای اتصال حدود ۳۰۰ روستای بدون ارتباط استان فارس به شبکه ملی اطلاعات برای سال ۱۴۰۱ در برنامه قرار دارد.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس گفت: استان فارس ۲ هزار و ۲۳۸ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد که ۸۰ درصد این روستاها به شبکه ارتباطات پایدار و پرسرعت دسترسی دارند و حدود ۳۰۰ روستای استان با جمعیت بیش از ۸۰ هزار نفر بدون هرگونه اینترنت پرسرعت ثابت و سیار است.

وی افزود: لیست این روستاها به اپراتورهای ارتباطی ابلاغ شده است و تا پایان سال ۱۴۰۱ این روستاها به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند و تعدادی روستا نیز نیازمند طراحی و بررسی اپراتورها برای ایجاد پوشش اینترنت سیار است و پس از تعیین برنامه اجرایی اتصال این روستاها، اقدامات لازم برای برخورداری آن‌ها از پوشش ارتباطی مناسب فراهم خواهد شد.

سلیمان پور درباره توسعه ارتباطات روستایی استان فارس بر بستر فیبر نوری اظهار داشت: برای ایجاد دسترسی اینترنت پرسرعت در روستاهای استان، ۷۶۷ کیلومتر فیبر در فاز اول برای استان مصوب که تاکنون ۴۷۰ کیلومتر اجرا شده است و همچنین طرح لازم برای اجرای هزار و ۵۰۰ کیلومتر فیبر در فاز دوم در راستای توسعه و تامین ارتباطات پایدار و باکیفیت در حوزه روستایی استان تهیه که تاکنون حدود ۴۰۰ کیلومتر از آن برای اجرا در مسیرهای روستایی در شهرستان‌های شیراز و جهرم مصوب شده است و در سال ۱۴۰۱ به دنبال تکمیل این فازها هستیم.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس ادامه داد: همچون سال های گذشته امسال هم برای رفاه مسافران نوروزی، اقداماتی ازجمله افزایش ظرفیت سایت‌های اپراتورهای ارتباطی در نقاط گردشگری و جاده‌های ورودی و خروجی استان، تشکیل واحدهای پشتیبانی، پیشگیری و آمادگی مقابله با اتفاقات غیرمترقبه در ایام نوروز، ایجاد گشت سیار نوروزی انجام شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha