بیش از ۴٨ هزار خودرو در اطراف حرم رضوی خدمات پارکینگی گرفتند

مشهد- ایرنا- مدیرعامل شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد گفت: از ۲۹ اسفند پارسال تا سوم فروردین جاری، ۲۰ هزار و ۵۱۲  خودرو زائران و ۲۷ هزار و ۷۸۶ خودرو شهروندان مشهدی، در توقفگاه‌های اطراف حرم مطهر، خدمات پارکینگ‌ دریافت کرده‌اند.

سیدجلال الدین حسینی واعظ روز پنجشنبه با اعلام این مطلب به خبرنگاران افزود: با توجه به پیش بینی ورود تعداد قابل توجه خودرو و زائر به مشهد در نوروز امسال، علاوه بر ۲۱ پارکینگ تحت مدیریت این شرکت در هسته مرکزی و پیرامون حرم مطهر، در ۱۱ نقطه دیگر نیز زمین‌های مستعد ایجاد پارکینگ، شناسایی و زیرساخت‌ها و تجهیزات بهره برداری از آنها فراهم شد.

وی اضافه کرد: در مجموع ۳۲ توقفگاه با ظرفیت بیش از پنج هزار و ١٠٠ فضای پارک تحت مدیریت شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی در اطراف حرم مطهر به صورت ۲۴ ساعته در حال خدمت رسانی به زائران حضرت رضا(ع) هستند.

حسینی واعظ گفت: توقفگاه های تحت مدیریت این شرکت، مجهز به سامانه نظارت تصویری و نرم‌افزار هوشمند هستند و زائران و مجاوران می‌توانند ظرفیت پارکینگ‌ها را از طریق این سامانه به نشانی http://tat.mashhad.ir مشاهده کنند.

در تعطیلات نوروز امسال با وجود دایر بودن حدود پنج هزار پارکینگ مسقف و روباز به صورت شبانه‌روزی در محدوده حرم رضوی، پنج هزار توقفگاه جدید نیز احداث شده است.

طبق اعلام استاندار خراسان رضوی، از روزهای پایانی اسفند پارسال تاکنون بیش از ۴ میلیون زائر نوروزی وارد مشهد مقدس شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha