۵ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۲۱
کد خبر: 84695080
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کمبود مرغ در خلخال برطرف می‌شود

۵ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۲۱
کد خبر: 84695080
کمبود مرغ در خلخال برطرف می‌شود

اردبیل _ ایرنا _ سرپرست فرمانداری خلخال گفت: افزایش مصرف مرغ در تعطیلات نوروز دلیل کمبود آن در بازار این شهرستان بود و مشکل بزودی برطرف می‌شود.

سید جواد یحیی‌زاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در حالی که در روزهای عادی و قبل از شروع تعطیلات نوروزی و ورود گردشگران و مسافران به این شهرستان میانگین مصرف گوشت مرغ هفت تن در روز بود ، با آغاز سفرهای نوروزی مصرف آن به بیش از ۱۴ تن رسید.

وی ادامه داد: با توجه به تعطیلی روز گذشته و امروز کشتارگاه مرغ اردبیل با هماهنگی صورت گرفته از شنبه گوشت گرم مرغ بیش از میانگین مصرف روزهای عادی تامین و مشکل کمبود مرغ در بازار برطرف خواهد شد.

وی افزود: پیش از تعطیلات و در جلسه ستاد تنظیم بازار برای تامین گوشت مرغ اضافه بر مصرف روزهای عادی این شهرستان برنامه‌ریزی شده بود ، ولی تعطیلی کشتارگاه مرغ اردبیل مانع از تامین مرغ مصرف روزانه مردم شد.

مدیر جهاد کشاورزی خلخال نیز گفت: از واپسین روزهای پایانی سال گذشته مصرف گوشت مرغ در این شهرستان بطور غیرمنتظره‌ای افزایش یافته و در روزهای اخیر به دوبرابر میانگین مصرف روزانه رسیده است.

محمد شادخاطر افزود: افزایش تقاضای خرید در بین مردم محلی برای پذیرایی از میهمانان نوروزی در روزهای اخیر، همزمانی آن با ورود گردشگران و مسافران نوروزی و افزایش تفاضا برای خرید گوشت گرم مرغ دلیل اصلی رشد سرانه خرید مرغ در خلخال است.

به گفته شادخاطر ، برای پیشگیری از کمبود مرغ در بازار مدیریت جهاد کشاورزی خلخال در چندین نوبت اقدام به تهیه و تامین گوشت مرغ منجمد و توزیع آن کرده ولی همچنان تقاضای خرید گوشت گرم مرغ در بازار بالا است.

وی با بیان اینکه شهرستان خلخال فاقد کشتارگاه مرغ بوده و تعطیلی چندروزه کشتارگاه مرغ در مرکز استان مشکل کمبود گوشت گرم مرغ در بازار خلخال را افزایش داده است، خاطرنشان کرد: برای کمک به حل مشکل یاد شده پنج  تن گوشت منجمد مرغ بارگیری و امروز برای توزیع به این شهرستان رسید.

وی با بیان اینکه در صورت همکاری کشتارگاه مرغ اردبیل برای کشتار مرغ زنده ارسالی از مرغداری‌های خلخال مشکل کمبود گوشت گرم مرغ در بازار خلخال برطرف خواهد شد، افزود: کمبودی در تامین مرغ زنده در مرغداری‌های منطقه وجود ندارد.

خلخال در جنوب اردبیل از شهرستان‌های گردشگرپذیر کشور است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha