۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۰:۱۸
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 84752062
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مرغ گرم مورد نیاز بازار چهارمحال و بختیاری تامین شده است

شهرکرد -ایرنا- سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه سه کشتارگاه مرغ در استان فعال است و جوجه‌ریزی به میزان کافی در فروردین ماه انجام شده است، گفت: مشکلی در بازار استان برای تامین مرغ گرم وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، محمد کاظم منزوی بامداد روز شنبه در بازدید از یکی از کشتارگاه‌های فعال استان افزود: براساس نیاز استان در کشتارگاه‌های فعال هر شب بیش از ۴۰ تن مرغ کشتار و روانه فروشگاه‌ها و بازار فروش بازار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از روز شنبه مرغ گرم به قیمت جدید در بازار عرصه می‌شود، گفت: نیاز استان روزانه بین ۷۰ تا ۸۰ تن مرغ گرم است و کمبودی در خصوص مرغ گرم وجود ندارد و در صورت کمبود مرغ گرم در بازار، با مرغ منجمد ذخیره شده کمبود جبران خواهد شد.

جوجه‌ریزی مرغداری‌ها در فروردین ۳۰ درصد نسبت به سالهای گذشته افزایش یافت

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به اینکه فروردین‌ماه امسال یک میلیون و ۵۸۰  هزار قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان انجام شد، گفت: جوجه‌ریزی فروردین ماه امسال ۳۰ درصد نسبت به مدت سال‌های گذشته افزایش داشت.

عطاءالله ابراهیمی افزود: روزانه بین ۶۰ تا ۸۰ تن مرغ در استان کشتار می‌شود و نیاز روزانه استان به مرغ گرم به‌طور متوسط ۶۰ تا ۸۰ تن است.

وی اظهار داشت: در سطح استان مشکل و کمبودی برای تامین مرغ گرم وجود ندارد و مرغ مازاد استان نیز در فرورین‌ماه ذخیره‌سازی شد و در صورت کمبود و احساس نیاز مرغ منجمد وارد بازار خواهد شد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با جمعیتی نزدیک به یک میلیون نفر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha