خطیب نماز جمعه آستارا: تولید دانش‌بنیان ظرفیت رفع بیکاری را دارد

آستارا - ایرنا - امام جمعه موقت آستارا توسعه تولید دانش‌بنیان را برای اشتغالزایی و رفع بیکاری، لازم دانست و دستگاه‌های اداری را به حرکت و اقدام برای تحقق شعار و نام سال ۱۴۰۱ فراخواند.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام ناصر صالحی در خطبه های نماز جمعه در مصلای آستارا گفت: تاکیدات مقام معظم رهبری بر عنوان تولید در نام ها و شعارهای سال های متمادی دلیل بر اهمیت موضوع و محقق نشدن کامل منویات ایشان است.

وی ادامه داد: با بسته شدن در کارخانه ها و کارگاه ها مشکلی حل نخواهد شد و انتظار داریم دولت با همراهی مجلس، برای اجرای کامل نام و شعار سال تلاش کنند تا با افزایش تولید دانش بنیان و توسعه اشتغال، مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم برطرف شود.

وی افزود: برخی مسئولان، منافع میلی و شخصی را بر منابع و منافع ملی ترجیح داده اند و تا زمانی که مافیای قدرت و ثروت وجود دارد، در رفع مشکلات توفیق کامل نخواهیم داشت و باید دولت در دستگاه های اداری مانع زدایی کند و امضاهای طلایی برچیده شود و جوانان و مردم در ادارات معطل نشوند.

خطیب موقت نماز جمعه آستارا سال نو را به نمازگزاران تبریک گفت و رستاخیز طبیعت را نشانه و یادآور رستاخیز عظیم محشر دانست و گفت: طبق توصیه اولیای الهی باید به فکر قیامت باشیم و برای آن روز توشه فراهم کنیم.

صالحی، فرصت باقیمانده از ماه شعبان را برای تامین توشه معنوی و آمادگی جهت ورود به ماه رمضان و ضیافت الهی مهم ارزیابی کرد و به مردم توصیه کرد از این روزها برای بهره برداری معنوی، هرچه بیشتر استفاده کنند.

امام جمعه موقت آستارا به جنگ در اوکراین نیز اشاره کرد و گفت: این ، جنگ آزادی و دموکراسی نیست بلکه نبرد منافع و منابع است و آمریکا بعد از ۲۰ سال اشغال افغانستان، جز خرابی چیزی برجا نگذاشت و اعتماد به غرب نتیجه ای جز این نخواهد ندارد.

او ادامه داد: کسانی که می گفتند زمان موشک و قدرت نمایی نیست، اکنون ببینند که هر کشوری قدرت نداشته باشد در دنیا حق زندگی ندارد و بنابراین باید در مقابل استکبار جهانی، از اقتدار لازم برخوردار باشیم.

وی با اشاره به افزایش سفرهای نوروزی در گیلان، جاده های این استان را برای تردد خودروها نامناسب توصیف کرد و گفت: برخی جاده های استان از چاله به چاه تبدیل شده و یکی از دلایل افزایش تلفات جاده ای، وضع نامناسب جاده هاست و مسئولان باید رسیدگی کنند.

امام جمعه موقت آستارا در پایان خطبه ها یاد و نام آیات عظام ری شهری و رودباری را گرامی داشت و رحلت آن استوانه های علم و تقوی را تسلیت گفت و بر الگوبرداری علما و جوانان از سیره و روش زندگانی نورانی آنها تاکید کرد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان، مرز جمهوری آذربایجان و همسایگی استان اردبیل قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha