نایب ‌رئیس اول کمیسیون امنیت ملی مجلس: تمام دستگاهها در ایجاد امنیت مسئولند

شیراز- ایرنا- نایب ‌رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، یکی از مهمترین خواسته‌های آحاد جامعه را امنیت دانست و گفـت: تمام دستگاه‌ها در برقراری و ایجاد نظم و امنیت مسئول هستند.

ابراهیم عزیزی روز شنبه در جمع اعضای قرارگاه نوروزی نیروی انتظامی استان فارس در شیراز افزود: بهره گیری از تجربیات گذشته و درک درست از تحولات، نقش مهمی در ایجاد امنیت دارد که چنین رویکردی در نیروی انتظامی قابل مشاهده است.
وی، با اشاره به نگاه ویژه مجلس به بحث نظم و امنیت در بودجه ۱۴۰۱ ادامه داد: تقویت بنیه دفاعی همواره مورد توجه مجلس بوده چرا که باید به حوزه دفاع و امنیت نگاهی جامع، علمی و هوشمندانه داشت.
او اظهار داشت: البته تامین امنیت تنها وظیفه نیروی انتظامی نیست و تمام حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و آموزشی در این زمینه مسوولیت دارند و چنانچه هر یک از این مجموعه ها وظیفه خود را به درستی انجام ندهند، سنگینی بار آن بر دوش نیروی انتظامی خواهد بود.
نماینده مردم شهرستان های شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، اصلاح و ترمیم قوانین حوزه امنیتی و انتظامی را نیز مهم دانست و افزود: مجلس باید این وظیفه را انجام دهد و پلیس نیز به سمت هوشمندسازی حرکت کند.
عزیزی گفت: امروز پلیس هم در تامین امنیت و هم حسن خلق و رفتار محترمانه با مردم زبان زد است و این در رفتار پلیس کاملا محسوس است.
وی، در خصوص قانون استفاده از سلاح توسط پلیس نیز گفت: در کمیسیون امنیت ملی مجلس چند جلسه با مسوولان انتظامی و سایر دستگاه‌های مرتبط داشتیم که همه در مورد اصلاح قانون اتفاق نظر داشتند و در نخستین روزهای کاری مجلس در سال جدید مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
او ادامه داد: در خصوص این تغییرات، قوه قضائیه باید نظرات خود را به کمیسیون امنیت ملی ارائه دهد تا ضمن انجام یک کار کارشناسی و علمی، تداخلی با آیین مجازات کیفری  نداشته باشد.
وی بیان کرد: دولت نیز به جهت اهمیت تغییر قانون حمل سلاح، پس از کسب پیشنهادات نیروی انتظامی، لایحه را به صورت دو فوریتی به مجلس فرستاده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha