۶ فروردین ۱۴۰۱، ۱۹:۰۵
کد خبر: 84696683
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۳۰ واحد فناور در دانشگاه محقق اردبیلی فعال شد

۶ فروردین ۱۴۰۱، ۱۹:۰۵
کد خبر: 84696683
۱۳۰ واحد فناور در دانشگاه محقق اردبیلی فعال شد

اردبیل - ایرنا - رئیس دانشگاه محقق اردبیلی از فعالیت ۱۳۰ واحد فناور در مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناوری در دانشگاه محقق خبر داد و گفت: این واحدها برای توسعه فناوری و راه‌اندازی کسب ‌و کار از خدمات مشاوره‌ای و حمایت‌های مالی این مرکز بهره می‌برند.

به گزارش ایرنا ، دکتر عزیز حبیبی روز شنبه در جلسه هیات رئیسه دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: با هدف اجرایی شدن شعار امسال مقام معظم رهبری، ستاد توسعه هسته‌های فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان در این دانشگاه تشکیل شده است.

وی افزود: این ستاد متشکل از اعضای هیات ‌رئیسه دانشگاه، روسای دانشکده‌ها، رئیس و معاونین مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناوری دانشگاه، رئیس مرکز ارتباط علمی با جامعه و کارآفرینی دانشگاه، مدیر امور پژوهشی دانشگاه، شتاب‌دهنده‌های استان اردبیل، رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل و چهار نفر از فناوران زبده و مدیران عامل شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه می‌باشد که تعیین‌کننده خط‌مشی ارکان مختلف دانشگاه در توسعه اقتصاد دانش‌بنیان خواهند بود.

حبیبی ادامه داد: دانشگاه محقق اردبیلی همانند سال‌های گذشته حمایت قاطع از اکوسیستم نوآوری، فناوری و کارآفرینی را وظیفه خود می‌داند و در این ‌راستا از تمامی امکانات و ظرفیت‌های موجود بهره خواهد گرفت.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم برای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در این دانشگاه فراهم است، گفت: اعضای هیات علمی، کارمندان و دانشجویان، آزمایشگاه‌های مرکزی و تخصصی دانشگاه با تجهیزات پیشرفته و به ‌روز، بسترهای فناوری اطلاعات، فضاهای کارگاهی و تخصیص دو باب ساختمان با زیربنای حدود چهار هزار و ۱۰۰ مترمربع به مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناوری دانشگاه از جمله­ این زیرساخت‌ها محسوب می‌شوند.

حبیبی با تاکید بر لزوم افزایش کمّی و کیفی تولید مبتنی بر علم و پژوهش، آمادگی دانشگاه را برای همکاری با واحدهای تولیدی و صنعتی استان با اجرای پژوهش‌­ها و پایان ­نامه‌­های کاربردی و مورد نیاز آنها، اجرای فرصت‌­های مطالعاتی اساتید در جامعه و صنعت، راه­‌اندازی بخش تحقیق و توسعه(R & D) صنایع، تأمین نیروی ماهر مورد نیاز واحدهای صنعتی و ارائه خدمات آزمایشگاهی مورد نیاز صنایع اعلام کرد.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی خاطرنشان کرد: توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و تولید اشتغال­ آفرین، دیگر یک انتخاب نیست؛ بلکه یک ضرورت است و رسیدن به این هدف، اراده‌ای جمعی می‌طلبد.

حبیبی ابراز امیدواری کرد در سایه حمایت‌ها و راهبردهای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری این دانشگاه بتواند به‌ عنوان یک مرکز دانشگاهی تأثیرگذار، گام مهمی در رشد شرکت‌های دانش‌بنیان و افزایش تولید و اشتغال‌آفرینی بردارد.

دانشگاه محقق اردبیلی در سال ۱۳۵۷ با نام آموزشکده کشاورزی و با پذیرش ۳۸ دانشجو در رشته کشاورزی عمومی فعالیت آموزشی خود را آغاز کرد و در حال حاضر در ۲۰۱ رشته تحصیلی در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در حدود ۱۱ هزار دانشجو دارد که در ۱۱ دانشکده مشغول تحصیل هستند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha