۶ فروردین ۱۴۰۱، ۱۹:۱۲
کد خبرنگار: 1086
کد خبر: 84696719
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

وضعیت صادرات گندم اوکراین هر روز بدتر می‌شود

۶ فروردین ۱۴۰۱، ۱۹:۱۲
کد خبر: 84696719
وضعیت صادرات گندم اوکراین هر روز بدتر می‌شود

تهران- ایرنا- میکولا سولسکی وزیر کشاورزی اوکراین گفت که وضعیت صادرات گندم و غله توسط این کشور هر روز بدتر می‌شود و تنها در صورت پایان عملیات نظامی روسیه بهبود می‌یابد.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از رویترز، سولسکی در نطقی تلویزیونی افزود، اوکراین به عنوان یکی از مهم ترین تولیدکنندگان گندم به طور معمول ۴ تا ۵ میلیون تن گندم هر ۳۰ روز صادر می کند اما این میزان طی ماه گذشته به چند صد تن کاهش یافته است. 

وی ادامه داد: تاثیر (جنگ) مستقیم، گسترده و ناراحت‌کننده است و همچنان ادامه دارد. هر روز وضعیت بدتر می شود.

درگیری اوکراین و روسیه بر صنعت کشاورزی و مواد غذایی سایه افکنده است. در حالیکه قیمت مواد غذایی از سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰، تحت تاثیر همه‌گیری کرونا افزایش یافته بود ، به موجب افزایش تقاضا و هزینه‌های حمل‌ونقل و اختلال و وقفه‌ها در بنادر، قیمت تمام شده مواد غذایی در فوریه ۲۰۲۲ رکورد زد.

شاخص قیمت جهانی مواد غذایی فائو در ماه فوریه (بهمن/ اسفند)، ۳.۹ درصد بیشتر از ژانویه و ۲۴.۱ درصد بیشتر از یک سال قبل ثبت شد.

شاخص قیمت لبنیات فائو نیز در همین ماه ۶.۴ درصد بیشتر از ژانویه بود که ناشی از عرضه کمتر از حد انتظار شیر در اروپای غربی و اقیانوسیه و همچنین تقاضای بالای واردات به ویژه از شمال آسیا و خاورمیانه بود. 

جنگ در اوکراین اکنون وارد دومین ماه شده و در حالی که رئیس‌جمهور اوکراین از کشته شدن ۱۶ هزار نیروی روسیه در جنگ خبر می‌دهد، وزارت دفاع روسیه تنها کشته شدن ۱۳۵۱ نفر را تاکنون تایید کرده است. همچنین بر اساس آمار سازمان ملل متحد بیش از ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از مردم اوکراین آواره شده و بیش از یکهزار و ۸۰ نفر از غیرنظامیان در این جنگ جان باخته‌اند.

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha