دانشگاه‌ها نقش پیشران تحقق شعار  سال را برعهده دارند

شهرکرد- ایرنا- رییس دانشگاه شهرکرد گفت: دانشگاه‌ها با به کارگیری دانشی که منجر به اشتغال و تولید شود نقش پیشران تحقق شعار سال جدید مبنی بر "تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین" را برعهده دارند.

یاسر پیرعلی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: حدود ۱۴ سالی می‌شود که نامگذاری سال‌ها از سوی رهبر معظم انقلاب سمت و سوی تولید، اقتصاد و اشتغال دارد و در سالجاری نیز ایشان بر مطالبه تولید دانش‌بنیان تاکید دارند تا از طریق آن اشتغال نیز فراهم شود.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین مراکزی که مورد خطاب رهبر معظم انقلاب در راستای تحقق شعار است، دانشگاه‌هاست و در این رابطه دانشگاه‌ها باید تلاش کنند تا جدای از فعالیت‌های علمی و تولید مقالات به سراغ دانشی بروند که منجر به تولید محصول و اشتغال شود.

رییس دانشگاه شهرکرد با اشاره به ویژگی‌های تولید مبتنی بر دانش‌، تصریح کرد: تولید دانش‌بنیان ماندگارتر و پایدارتر است و منجر به شغل‌هایی می‌شود که از بنیان محکم‌تری برخوردارند و منجر به تولیداتی می‌شود که ارزش‌افزوده بیشتری ایجاد می‌کنند.

 پیرعلی خاطر نشان کرد: تولید دانش‌بنیان از مسیر پارک‌های علم و فناوری، دانشگاه‌ها، پژوهشکده‌ها و مراکز رشد می‌تواند به خوبی محقق شود از همین رو می‌توان گفت دانشگاه‌ها پیشران تحقق شعار سال به شمار می‌روند.

وی به ویژگی‌های دانشگاه‌های نسل ۴ و ۵ اشاره کرد و گفت: این دانشگاه‌ها جامعه محورند و برای خود مسئولیت اجتماعی تعریف می‌کنند از همین رو در راستای تحقق شعار سال می‌طلبد تا دانشگاه‌ها به دنبال مهارت‌آفرینی و کارآفرینی برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی باشند.

رییس دانشگاه شهرکرد با بیان اینکه ۴۴ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی کشور بیکار هستند، تصریح کرد: این موضوع باعث شد تا رهبر معظم انقلاب، نقش مهم دانشگاه‌ها و مراکز علمی در ایجاد تولید و مهارت را در قالب شعار مطالبه کنند.

پیرعلی خاطرنشان کرد: لازمه تحقق شعار این است که نهادهای علمی و دانش‌بنیان و حتی دستگاه‌های اجرایی تعامل و هم‌افزایی بیشتری داشته باشند.

وی به فعالیت‌های دانشگاه شهرکرد در راستای تولیدات دانش‌بنیان نیز اشاره کرد و گفت: ارتقای نژاد مرغ آرین، ایجاد باغ‌های مادری و ترویج کشت‌های گلخانه‌ای از جمله فعالیت‌های دانشگاه شهرکرد در ماه‌های اخیر است که در راستای تولیدات دانش‌بنیان انجام شده است.

رییس دانشگاه شهرکرد افزود: در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز معاونت فناوری فعال است که از فعالیت‌های دانش‌بنیان حمایت می‌کند و این فرصتی مناسبی برای تحقق شعار سال به شمار می‌رود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha