تحقق شعار سال در راس برنامه‌ریزی‌های چهارمحال و بختیاری قرار گرفت

شهرکرد- ایرنا- سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تحقق شعار سال در راس برنامه‌های این استان قرار گرفته است، گفت: حمایت از نخبگان علمی و بامهارت استان، از جمله این برنامه‌هاست.

محمدکاظم منزوی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در ابتدا بهتر است به شعار سال با عنوان وظیفه سال نگاه کنیم تا این موضوع از قالب شعار به برنامه‌های عملیاتی تبدیل شود و بتوانیم در پایان سال عملکرد مناسبی در این خصوص از خود ارائه دهیم.

وی ادامه داد: برهمین اساس وظیفه سال با عنوان «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» در راس برنامه‌های استان قرار گرفته است و برنامه‌هایی که در این همین راستا از سال گذشته در استان آغاز شده بود تداوم پیدا می‌کند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری، هماهنگی  و حمایت از دستگاه‌های اجرایی در راستای توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان را از مهمترین برنامه‌های استان برشمرد و گفت: نهادهایی همچون دانشگاه، فنی و حرفه‌ای، مرکز تحقیقات کشاورزی، پارک علم و فناوری و سازمان صنعت، معدن و تجارت در خصوص فعالیت‌های دانش‌بنیان نقش مهمی برعهده دارند که وظیفه هماهنگی و اتصال این نهادها بر عهده این معاونت است.

منزوی با بیان اینکه تولید مبتنی بر دانش‌بنیان در نهایت باید منجر به ایجاد اشتغال شود، تصریح کرد: در همین راستا از فعالیت‌هایی حمایت می‌شود که بنیان آن برگرفته از دانش باشد و در نهایت به ایجاد شغل منجر شود.

وی خاطر نشان کرد: به طور نمونه دپارتمان جوش در هفشجان از جمله فعالیت‌هایی است که با وجود اینکه که بر پایه مهارت شکل گرفته اما از نگاه ما دانش‌بنیان است و مورد حمایت قرار می‌گیرد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری به دیگر برنامه‌های استان در حوزه دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: ایجاد نخستین پردیس پارک علم و فناوری استان از جمله این برنامه‌هاست و از سوی دیگر مقرر شده تا زمینی از سوی دانشگاه علوم پزشکی به احداث فضایی برای شرکت‌های دانش‌بنیان در استان اختصاص داده شود.

منزوی ادامه داد: همچنین برنامه داریم که نخستین پارک فناوری اطلاعات را برای جمع‌آوری و ساماندهی نخبگان در حوزه فناوری اطلاعات ایجاد کنیم و کارگروه اقتصاد دیجیتال که دانش‌بنیان است را به زودی تشکیل ‌دهیم.

وی اظهار داشت: در مجموع از همه فعالیت‌ها و برنامه‌هایی که نشانه‌هایی از دانش داشته باشند و در نهایت منجر به تولید محصول و شغل شوند حمایت می‌شود.

منزوی با بیان اینکه تحقق شعار سال باید به عنوان یک وظیفه در دستور کار همه دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد، افزود: اگر این مهم به خوبی محقق شود اتفاقات خوبی در استان رخ می‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha