۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۷:۴۹
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 84697634
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جشنواره سبزه‌آرایی و هفت‌سین نوروزی در ملایر برگزار شد

همدان- هشتمین دوره جشنواره سبزه‌آرایی، هفت‌سین نوروزی، کلوچه و شیرینی خانگی روز یکشنبه با حضور مسئولان محلی، هنرمندان و مسافران نوروزی در عمارت مصدقی واقع در موزه لطفعلیان برگزار شد.

به گزارش ایرنا؛ رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر روز یکشنبه در این آئین اظهار داشت: ۲ سال است که شیوع ویروس کرونا مانع برگزاری جشنواره سبزه‌آرایی و هفت‌سین نوروزی شده است.

ابراهیم جلیلی افزود: امسال طبق تصمیم ستاد مدیریت کرونا و فروکش کردن روند شیوع این بیماری، محدودیت‌های کرونایی برداشته شد و با آغاز سفرهای نوروزی، هشتمین دوره این جشنواره طبق روال سال‌های گذشته برگزار شد.

وی ببان کرد: در حوزه میراث فرهنگی، در ستاد اجرایی خدمات سفر برنامه‌ریزی‌های لازم انجام و بیش از ۲۲ برنامه فرهنگی طراحی و در ۲۲ نقطه این شهرستان در حال اجرا است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر اجرای این برنامه‌ها را در راستای معرفی هر چه بیشتر ظرفیت‌های گردشگری این شهرستان، اجرای بازی‌های بومی و محلی و احیای آداب و رسوم ایرانی و اسلامی عنوان کرد.

جشنواره سبزه‌آرایی و هفت‌سین نوروزی در ملایر برگزار شد

جلیلی با اشاره به اینکه امروز در مراسم‌های سنتی ایرانیان، پخت شیرینی و کلوچه خانگی و سبزه‌آرایی کمرنگ شده است، گفت: برگزاری این جشنواره‌ها در راستای احیا و زنده نگه داشتن آداب و رسومی است که از گذشتگان برای ما به یادگار مانده است.

وی ادامه داد: در چیدن سفره هفت‌سین که از گذشته‌های دور به عنوان یک سنت در بین ایرانیان رایج است، از هفت محصول زمین استفاده می‌شود که نمادی برای شکرگزاری است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر جشن نوروز را نماد صلح و نوع‌دوستی دانست و افزود: سبزه‌آرایی نشانه روییدن، زایش و تولد است که باید بیشتر از گذشته این سنت‌ها حفظ شود.

جلیلی با بیان اینکه برگزاری این سنت‌ها و آیین‌ها هیچ منافاتی با دستورات اسلام ندارد، اظهار داشت: در این جشنواره برنامه‌های متنوعی همچون شاهنامه‌خوانی، موسیقی سنتی، شعر محلی و ورزش باستانی اجرا شد.

جشنواره سبزه‌آرایی و هفت‌سین نوروزی در ملایر برگزار شد

به گزارش ایرنا؛ در هشتمین دوره این جشنواره پس از داوری، فاطمه عبدلی، مریم عسگری و گلچین کولیوند به ترتیب به عنوان نفرات برگزیده در پخت شیرینی خانگی و کلوچه، معصومه خیری، یلدا کریمی و شیدا کریمی به عنوان نفرات اول تا سوم در سبزه‌آرایی و انوشه حسینی به عنوان نفر برگزیده در هفت‌سین نوروزی انتخاب و با اهدای لوح و هدیه از آنها تفدیر به عمل آمد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha