۷ فروردین ۱۴۰۱، ۹:۴۶
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 84697029
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حدود ۵۰ هزار مسافر از جاذبه‌های گردشگری ملایر دیدن کردند

همدان- ایرنا- رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر گفت: از ۲۵ اسفند سال گذشته تا پنجم فروردین، حدود ۵۰ هزار مسافر نوروزی از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و فرهنگی این شهرستان بازدید کردند.

«ابراهیم جلیلی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: موزه لطفعلیان، ارگ باستانی نوشیجان، بازار سنتی ملایر و جاذبه‌های دست‌ساز همچون بام ملایر، مینی‌وُرلد، پارک سیفیه و سد کلان از اماکن گردشگری بودند که بیشترین میزان بازدید را دارند.

وی افزود: بازار بزرگ مبل ملایر، روستاهای هدف گردشگری، محور دره جوزان و مناطق نمونه گردشگری از دیگر نقاطی است که در هفته نخست تعطیلات مورد بازدید گردشگران و مسافران نوروزی قرار گرفت.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر با بیان اینکه تمام زیرساخت‌ها و تجهیزات گردشگری تا پایان تعطیلات آماده بازدید گردشگران است، بیان کرد: به منظور خدمات‌رسانی بهتر به مسافران، بیش از ۴۰ مورد بازرسی از مراکز اقامتی، پذیرایی، بوستان‌ها، مجتمع‌های خدماتی رفاهی و بین‌راهی در این مدت انجام شده است.

جلیلی ادامه داد: در مدت یاد شده حدود چهار هزار و ۶۲۲ نفر در مراکز اقامتی ملایر شامل هتل، متل، خانه‌های بوم‌گردی، مدارس، خوابگاه‌های دانشجویی و کمپ‌ها اقامت کردند.

وی با بیان اینکه نسبت به سال گذشته میزان اقامت و بازدید گردشگران در شهر جهانی ملایر افزایش یافته است، گفت: بیش از ۲۰ برنامه در قالب نوروزگاه در ملایر همزمان با تعطیلات عید نوروز در حال اجرا است.

حدود ۵۰ هزار مسافر از جاذبه‌های گردشگری ملایر دیدن کردند

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر با اشاره به آئین استقبال از نخستین مسافران ورودی به این شهرستان با اهدای سوغات و صنایع دستی با حضور فرماندار ویژه ملایر، اظهار داشت: در دومین روز از ایام نوروز زائران نوروزی امام رضا(ع) نیز در ایستگاه راه‌آهن ملایر بدرقه شدند.

جلیلی با بیان اینکه این برنامه‌ها با اجرای آئین‌های فرهنگی و سنتی حاجی‌فیروز، نواختن ساز سنتی و اهدای شاخه گل همراه بود، وجود شبکه ریلی در این شهرستان را یکی از ظرفیت‌های مهم و اثرگذار در بخش گردشگری ملایر عنوان کرد.

وی ادامه داد: بخش اعظمی از مسافرت‌های غرب کشور به سمت مشهد مقدس از طریق ایستگاه راه‌آهن ملایر جابجا می‌شوند و علاوه بر آن از این ظرفیت ریلی برای انتقال کالا به ویژه صادرات مبلمان منبت و کشمش نیز استفاده می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر با بیان اینکه تور گردشگری داخل در ایام نوروز فعال است، ابراز امیدواری کرد: با رایزنی‌هایی صورت گرفته قطار گردشگری شهرستان ملایر به زودی راه‌اندازی شود.

به گزارش ایرنا؛ تاکنون بیش از ۳۴۰ اثر تاریخی و بنای تاریخی در شهرستان ملایر شناسایی شده و حدود ۲۰۰ اثر آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha