۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۸:۱۷
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 84697655
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ترکیه: باید نگرانی های روسیه درک شود

۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۸:۱۷
کد خبر: 84697655
ترکیه: باید نگرانی های روسیه درک شود

تهران-ایرنا- سخنگوی رئیس جمهوری ترکیه امروز یکشنبه گفت کشورش و دیگر کشورها همچنان خواستار مذاکره با روسیه برای پایان دادن به جنگ اوکراین هستند و باید نگرانی های روسیه نیز درک شود.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز به نقل از ابراهیم کالین نوشت: اگر همه پل ها با روسیه خراب شود چه کسی می تواند در نهایت با آنها مذاکره کند.

وی افزود: ترکیه به عنوان عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی روابط خوبی با روسیه و اوکراین دارد و تلاش کرده که در این درگیری یک ماه بین دو کشور میانجی گری کند.

ابراهیم کالین در گردهمایی بین المللی دوحه همچنین گفت: اوکراینی ها نیاز دارند که با هر وسیله ممکن حمایت شوند تا بتوانند از خود دفاع کنند. اما باید به شیوه ای به مساله روسیه پرداخته شود تا نگرانی های این کشور حتی اگر موجه نیستند، درک شوند.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین از غرب خواسته به کشورش تانک، هواپیما و موشک بدهد تا بتواند در مقابل نیروهای روسیه از خود دفاع کند.

غرب با تحریم های شدید اقتصادی به حمله روسیه به اوکراین واکنش نشان داده است.

آنکارا می گوید حمله روسیه پذیرفتنی نیست اما در مقابل با تحریم های غرب نیز مخالف است و به کشورهای تحریم کننده مسکو ملحق نشده است.

اقتصاد ترکیه که همچنان تحت فشار بحران ارزی است بسیار  در بخش های انرژی، تجارت و گردشگری به روسیه وابسته است و از زمان آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه، هزاران روس وارد ترکیه شده اند و به دنبال پناهگاه امنی برای رهایی از فشار تحریم ها هستند.

احمد بوراک داغلی اوغلو رئیس دفتر سرمایه گذاری ترکیه نیز در این گردهمایی گفت برخی از شرکت های روسی فعالیت های خود را به ترکیه نقل مکان داده اند.

دو قایق بزرگ تفریحی مرتبط با میلیاردر روسی رومن آبراموویچ در تفریحگاه های ساحلی ترکیه پهلو گرفته اند.

دولت های غربی تحریم این تاجر روس و تنی چند از تاجران روسیه را هدف قرار داده اند تا آنها را برای منزوی کردن پوتین و متحدانش در حمله به اوکراین منزوی کنند.

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha