۷ فروردین ۱۴۰۱، ۲۱:۴۳
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 84697767
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نوروزگاه‌ها آیینه تمام‌نمای سنت‌های اصیل کردستان هستند

سنندج- ایرنا- نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی گفت: جشن‌های ملی نوروزگاه، آیینه تمام‌نمای سنت‌های اصیل کردستان هستند.

به‌ گزارش ایرنا، محسن فتحی شامگاه یکشنبه در بازدید از جشن‌ ملی نوروزگاه در سنندج اظهار داشت: با اجرای جشن‌های نوروزگاه می‌توان بیش از گذشته مردم دنیا را با آداب و رسوم نوروزی استان آشنا کرد و این مسئله توسعه صنعت گردشگری استان را به‌ دنبال خواهد داشت.

وی با تاکید بر زنده نگه داشتن میراث‌ کهن این مرز و بوم به ویژه در ایام نوروز، افزود: آداب و رسوم نوروزی استان با برگزاری برنامه‌های فرهنگی و بومی از جمله جنگ شادی، بازارچه، نمایشگاه صنایع‌ دستی و سوغات محلی، احیا و یادآوری می شود.

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وجود جاذبه‌های تاریخی و طبیعی فراوان، استان کردستان را به مقصدی خوب برای گردشگران داخلی و خارجی تبدیل کرده است که امیدواریم با برنامه‌ریزی و اقدامات انجام شده شاهد افزایش ماندگاری و ثبت خاطرات خوش برای مسافران و گردشگران در استان باشیم.

استقبال گردشگران از برپایی نوروزگاه‌های کردستان

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان نیز در این بازدید با اشاره به استقبال مسافران و گردشگران از جشن‌های نوروزگاه در استان، گفت: به‌ منظور پاسداشت سنت‌های نوروزی و ایجاد شادی و نشاط اجتماعی، مراسم نوروزگاه با اجرای برنامه‌های متنوع، هر روز در محل موزه مردم‌ شناسی خانه کُرد و عمارت خسروآباد سنندج برگزار می‌شود.

یعقوب گویلیان اظهار داشت: نوروزگاه‌ پاتوق فرهنگی و اجتماعی مسافران نوروزی است و با اجرای برنامه‌هایی در قالب نمایش به معرفی آداب و رسوم منطقه می‌پردازد.

وی افزود: در حاشیه اجرای این مراسم، نمایشگاه عرضه محصولات صنایع‌دستی، سوغات و غذاهای محلی برپا شده که استقبال کم‌نظیر گردشگران نشان دهنده رضایت از این نمایشگاه است.

مدیرکل میراث فرهنگی کردستان اضافه کرد: فرهنگ غنی استان در خصوص پذیرایی از مهمانان و اجرای برنامه‌های شاد و متنوع، در افزایش رضایت‌مندی گردشگران بسیار حائز اهمیت است.

وی ابراز امیدواری کرد بتوان از طریق گردشگری و با ارائه خدمات مطلوب و جلب رضایت گردشگران، گامی مثبت برای توسعه اقتصاد استان برداشت.

پارک آبیدر و موزه خانه کُرد سنندج، دریاچه زریبار مریوان، منطقه هورامان، غار کرفتو دیواندره، روستای پالنگان کامیاران، بازار شهرهای سنندج، بانه و مریوان و قرآن تاریخی نگل از جمله مکان‌های گردشگری استان کردستان است که هرساله بیشترین آمار بازدید گردشگران را به خود اختصاص می‌دهد.

تاکنون ۲ هزار اثر شامل آثار تاریخی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول(بناها، محوطه و تپه‌ها)، قنات و مکان‌های طبیعی در استان کردستان شناسایی شده که از این تعداد ۹۵۰ اثر آن به ثبت ملی رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha