۸ فروردین ۱۴۰۱، ۱۰:۴۴
کد خبر: 84698057
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۸۲۹ بازرسی از واحدهای عرضه محصولات کشاورزی استان مرکزی انجام شد

اراک - ایرنا - سرپرست مدیریت بازرسی و نظارت بر محصولات کشاورزی استان مرکزی گفت: ۸۲۹ بازرسی از واحدهای عرضه محصولات کشاورزی این استان در تعطیلات نوروز انجام شد.

«محمد شمسی» روز دوشنبه در حاشیه آیین گشت ویژه و بازرسی تنظیم بازار استان مرکزی افزود: ۱۰۱ پرونده به ارزش ۵۵ میلیون ریال در جریان این بازرسی‌ها از واحدهای تولید، عرضه و نگهداری محصولات کشاورزی این استان تشکیل و به تعزیرات معرفی شدند.

وی ادامه داد: ۱۶۹ نفر در قالب ۷۹ تیم بازرسی وظیفه نظارت و بازرسی از واحدهای تولیدی، عرضه و نگهداری محصولات کشاورزی استان مرکزی را برعهده داشته و بازرسی از این واحدها با محوریت نظارت بر عرضه کالاهای اساسی از جمله شکر، روغن، مرغ و برنج انجام می شود.

سرپرست مدیریت بازرسی و نظارت بر محصولات کشاورزی استان مرکزی خاطرنشان کرد: برگزاری گشت ویژه و بازرسی تنظیم بازار این استان پیش از ماه مبارک رمضان با هدف هشدار به متخلفان برای جلوگیری از احتکار و گران فروشی کالاهای اساسی انجام می شود.

شمسی افزود: گشت ویژه و بازرسی تنظیم بازار استان مرکزی اجازه گران فروشی و احتکار محصولات کشاورزی و غذای مردم را در ماه مبارک رمضان به متخلفان نمی‌دهد و در صورت مشاهده هرگونه تخلف به شدت برخورد می شود.

وی ادامه داد: اکنون کالاهای اساسی از جمله مرغ، گوشت قرمز، برج و شکر مورد نیاز مردم در ماه مبارک رمضان به میزان کافی در استان مرکزی ذخیره سازی و در بازار عرضه شده و مشکلی در زمینه تامین این کالاها در استان وجود ندارد.

استان مرکزی به عنوان دومین قطب صنایع مادر تخصصی، چهارمین قطب صنعت کشور محسوب می شود و در زمینه تنوع تولیدات صنعتی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

این استان با وجود صنعتی بودن در زمره ۱۰ استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که ۹۰ هزار بهره بردار شامل ۲۰ درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.

۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و ۲ دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می شود.

استان مرکزی با تولید حدود ۵۴ هزار تن گوشت سفید، ۵۳ هزار تن تولید گوشت قرمز، ۳۲۰ هزار تن شیر، حدود ۴۱ هزار تن تولید تخم مرغ از جایگاه ویژه ای در بخش کشاورزی و دامداری کشور برخوردار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha