۸ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۵۹
کد خبرنگار: 1936
کد خبر: 84698361
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۴۰۰ هزار نفر از جاذبه های گردشگری همدان بازدید کردند

همدان- ایرنا- دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان همدان گفت: ۴۰۰ هزار نفر از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون از جاذبه‌های گردشگری این استان بازدید کردند.

«علی مالمیر» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این مدت جاذبه‌های تاریخی استان همدان با حدود ۲۰۰ هزار نفر بیشترین تعداد بازدید کننده‌ها را به خود اختصاص داده است.

وی اظهار داشت: در میان جاذبه‌های گردشگری استان، غار علیصدر، کتیبه‌های تاریخی گنجنامه، آرامگاه بوعلی‌سینا و آرامگاه باباطاهر بیشترین مسافران نوروزی را پذیرا بوده‌اند. 

مالمیر در ادامه از اسکان ۷۵ هزار و ۶۰۴ نفر در مراکز اقامتی استان در ایام نوروز خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۰ هزار و ۹۵۳ مسافر در هتل‌ها، یک هزار و ۸۰۰ نفر در میهمان‌پذیرها، یک هزار و ۲۷۰ نفر در هتل‌آپارتمان‌ها اسکان یافتند.

وی تصریح کرد: همچنین یک هزار و ۵۸۵ نفر در اقامتگاه‌های بوم‌گردی، ۱۴ هزار و ۵۰۷ نفر در خانه‌مسافرها، هفت هزار و ۸۰۸ نفر در اقامتگاه‌های موقت، ۳۱ هزار و ۸۲۵ نفر در تأسیسات اقامتی وابسته به آموزش‌وپرورش و سه هزار و ۳۵۷ نفر در سایر اقامتگاه‌های استان همدان حضور داشتند.

استان همدان دارای یک هزار و ۸۵۰ اثر تاریخی، تفریحی و توریستی است.

آرامگاه بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، تپه هگمتانه و گنبد علویان، حمام حاج آقا تراب نهاوند، خانه لطفعلیان ملایر، خانه مسعودی و آرامگاه میررضی الدین آرتیمانی و بقعه حیقوق نبی (ع) از مهمترین آثار تاریخی و باستانی این استان است که همه ساله مورد بازدید گردشگران نوروزی قرار گرفته است.

سنگ نوشته های گنج نامه، کلیساهای آنجلی و گریگوری، حمام قلعه، کاروانسرای صفوی، آب انبارها، خانه های قدیمی و باغ نظری در همدان از دیگر آثار تاریخی مورد توجه گردشگران نوروزی استان همدان است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha