۹ فروردین ۱۴۰۱، ۱۰:۲۵
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84698918
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ هزار نفر از سدهای خراسان شمالی در نوروز امسال بازدید کردند

بجنورد- ایرنا- روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی اعلام کرد که در ایام تعطیلات نوروز امسال ۲ هزار نفر از گردشگران از سدهای شیرین دره در شهرستان مانه و سملقان و باروز شیروان بازدید کردند.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه اطلاع رسانی این شرکت، به مناسبت بزرگداشت دوم فروردین ماه، روز جهانی آب و با هدف آشنایی مردم با نحوه تامین و مدیریت منابع آب و تاسیسات مهم این منابع در استان و همچنین اطلاع رسانی از حجم ذخایر سدها در سال های کم بارش اخیر، بازدید عموم مردم از این ۲ سد به مدت پنج روز از اول تا پنجم فروردین ماه ۱۴۰۱ برای عموم مردم آزاد اعلام شده بود.

در این گزارش آمده است: در این بازه زمانی از مجموع بازدید کنندگان یکهزار و ۷۸۷ نفر از سد شیرین دره شهرستان مانه و سملقان و بقیه از سد بارزو شیروان بازدید کرده اند.

شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی اعلام کرده است که حجم ذخایر آب سدهای استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کمتر شده است و در شرایط کنونی به صورت میانگین حدود ۳۴ درصد مجموع مخازن سدهای استان آب دارد.

در این گزارش آمده است: حجم ذخیره آب سد شیرین دره در شرایط کنونی حدود ۳۹ میلیون متر مکعب است در حالی که، مخزن این سد توان ذخیره بیش از ۶۰ میلیون متر مکعب آب را دارد.

بر این اساس، حجم ذخیره آب مخزن سد بارزو در شیروان نیز در شرایط کنونی ۲۰ میلیون متر مکعب است در حالی که توان ذخیره آب توسط مخزن این سد ۹۲ میلیون متر مکعب است.

در استان خراسان شمالی تاکنون هشت سد و ۱۱ بند انحرافی ساخته شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha