۹ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۵۴
کد خبرنگار: 2202
کد خبر: 84699076
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

کاهش ۱۹ درصدی بارندگی در خراسان جنوبی

۹ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۵۴
کد خبر: 84699076
کاهش ۱۹ درصدی بارندگی در خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - رییس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال زراعی جاری (اول مهر ۱۴۰۰) تاکنون میانگین بارندگی در این استان به ۷۰.۴ میلیمتر رسید که نسبت به بلندمدت ۱۹ درصد کاهش نشان می‌دهد.

جواد نخعی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشترین بارش تاکنون در شهرستان قاینات به میزان ۱۰۸.۵ میلیمتر به ثبت رسیده که ۳۷.۴ میلیمتر از میانگین بلندمدت کمتر باریده است.

وی بیان کرد: کمترین بارش تا الان در شهرستان طبس به میزان ۵۲.۶ میلیمتر گزارش شده است که نسبت به شرایط نرمال ۱۵.۷ میلیمتر کمبود بارش دارد.

رییس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: مطابق با جدیدترین پیش‌بینی فصلی و اقلیمی تا هفته اول اردیبهشت امسال بارش حدود ۱۰ میلیمتر کمتر از شرایط عادی پیش‌بینی شده است.

وی اظهار داشت: از نیمه اردیبهشت تا نیمه خرداد در شمال شرق استان از جمله شهرستان‌های زیرکوه و درمیان بارش‌ها ۱۰ میلیمتر کمتر از نرمال پیش‌بینی شده و میانگین بارش بلندمدت استان در فصل بهار ۳۰.۲ میلیمتر است.

نخعی افزود: شرایط دمایی نیز تا ۱۴ فروردین عادی است اما از ۱۵ فروردین تا هفته اول اردیبهشت برای شهرستان‌های بیرجند، خوسف سرایان، فردوس و سربیشه حدود سه تا ۶ درجه سلسیوس بالاتر از شرایط عادی و در سایر مناطق یک تا سه درجه بیش از نرمال پیش‌بینی شده است.

وی گفت: از نیمه اردیبهشت تا نیمه خرداد دمای هوا تا یک درجه سلسیوس فراتر از شرایط عادی خواهد بود در حالی که میانگین دمای استان در فصل بهار ۲۳ درجه سلسیوس است.

اول مهر هر سال تا پایان شهریور سال بعد در ایران سال زراعی - آبی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha