۹ اسفند ۱۴۰۰، ۱۷:۳۴
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 84666507
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشدار درباره وقوع روان‌آب در شرق خراسان جنوبی

۹ اسفند ۱۴۰۰، ۱۷:۳۴
کد خبر: 84666507
هشدار درباره وقوع روان‌آب در شرق خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی درباره فعالیت توده هوای ناپایدار جوی، وزش تندباد و وقوع روان‌آب در شرق استان هشدار داد.

این هشدار هواشناسی روز دوشنبه در سطح زرد (آگاهی و اقدام در صورت نیاز) برای بازه زمانی پیش از ظهر سه‌شنبه تا اواخر وقت فردا صادر شد و منطقه اثر آن، شهرستان‌های نهبندان و سربیشه است.

رییس گروه پیش‌بینی و صدور پیش‌آگاهی‌های جوی اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: مطابق با الگوی نقشه‌ها، داده‌ها و تصاویر ماهواره‌ای هواشناختی تا اواخر هفته جاری در بعضی ساعات افزایش ابر و امروز به‌ویژه فردا - سه‌شنبه - برای شهرستان‌های نهبندان و سربیشه، رگبار و رعد و برق، مناطق مستعد بارش تگرگ و برخورد صاعقه قابل پیش‌بینی است.

جواد نخعی افزود: با توجه به فعالیت توده هوای ناپایدار جوی در منطقه فردا احتمال وقوع روان‌آب و آبگرفتگی معابر عمومی در نواحی شرق استان وجود دارد.

وی بیان کرد: وزش تندباد لحظه‌ای با احتمال گرد و خاک نیز در این مدت پیش‌بینی می‌شود.

پرهیز از اسکان و جابه‌جایی در حاشیه رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها، پاکسازی کانال‌ها و مسیر عبور آب، احتیاط در عبور و مرور و حرکت با سرعت مطمئنه، اجتناب از صعود به ارتفاعات و فعالیت کوهنوردی، توصیه‌های هواشناسی برای شرایط جوی پیش‌رو است.

اداره کل مدیریت بحران خراسان جنوبی هم درباره وقوع بارندگی‌ رگباری در سه شهرستان این استان هشدار داد.

براساس این هشدار به مسوولان اجرایی در شهرستان‌های، نهبندان، سربیشه و درمیان، بارندگی‌های رگباری در بازه زمانی ظهر فردا (سه‌شنبه) تا صبح چهارشنبه هفته جاری در این شهرستان‌ها بیشتر از سایر نقاط استان است و احتمال وقوع روان‌آب، آبگرفتگی معابر عمومی در مناطق مستعد همچنین تشکیل مه در مناطق کوهپایه‌ای وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha