۹ فروردین ۱۴۰۱، ۱۷:۳۴
کد خبر: 84699202
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کشت ارقام خرمای تجاری در کازرون در دستور کار است

۹ فروردین ۱۴۰۱، ۱۷:۳۴
کد خبر: 84699202
کشت ارقام خرمای تجاری در کازرون در دستور کار است

شیراز-ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون با اعلام خبر آغاز فصل گرده افشانی نخیلات در این شهرستان گفت: برنامه اصلاح باغات خرما در سطح شهرستان کازرون در حال اجراست و به دنبال توسعه کشت ارقام خرمای تجاری، بازار پسند و اقتصادی در کازرون هستیم.

حمید رشیدی سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا، به باغداران برای اصلاح نخیلات فرسوده، رعایت بهداشت باغ‌ها و تغذیه مناسب درختان توصیه هایی داشت.
وی اظهار داشت: عملیات گرده افشانی در ۶ هزار هکتار از نخیلات بارور این شهرستان درحال اجراست و تا اواخر فروردین ماه جاری ادامه دارد.
وی ادامه داد: درحال حاضر ۶ هزار و  ۲۰۰ هکتار نخلستان در این شهرستان وجود دارد که ۶ هزار هکتار آن بارور است و تاکنون ۶۰ درصد از سطح نخیلات شهرستان گرده افشانی شده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون با اشاره به اینکه گرده افشانی تاثیر به سزایی در اقتصاد باغدار دارد و مهم‌ترین مرحله نخل داری است، گفت: زمان مناسب گرده افشانی، نوع گرده مصرفی و میزان مصرف دانه گرده بر عملکرد و  کیفیت محصول تولیدی موثر است.
وی با تاکید بر اینکه شهرستان کازرون یکی از تولید کنندگان بزرگ خرما در استان فارس است، اضافه کرد  ۸۵ درصد از نخیلات شهرستان کازرون مربوط به بخش های خشت و کنارتخته و ۱۵ درصد آن مربوط به بخش های جره و بالاده و مرکزی است.
مدیرجهاد کشاورزی کازرون درادامه گفت کبکاب و زاهدی از مهم ترین ارقام خرمای کشت شده در باغ های این شهرستان است که از مرغوب ترین و بازار پسند ترین انواع خرما های ایران هستند.
شهرستان کازرون در ۱۲۰ کیلومتری غرب شیراز واقع است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha