معاون استاندار: رتبه تورم کرمانشاه ۲۴ پله بهبود یافت

کرمانشاه- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه گفت: براساس آخرین گزارش مرکز آمار ایران، نرخ تورم استان کرمانشاه در اسفند سال ۱۴۰۰ نسبت به اسفند سال ۱۳۹۹، ۲۴ پله بهبود یافته است.

«بهزاد باباخانی» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق این گزارش نرخ تورم استان در اسفند ۱۴۰۰ به عدد ۳۹.۷ درصد رسید.

او با بیان اینکه رتبه تورم کرمانشاه در اسفند ۹۹ اول کشور بود، عنوان کرد: نرخ تورم کشور در اسفند ماه ۱۴۰۰ معادل ۴۰.۲ درصد بوده اما استان کرمانشاه با نیم درصد کمتر از میانگین کشور و ۸.۵ درصد کمتر از استان اول، در جایگاه ۲۵ کشور قرار گرفته است.

باباخانی عنوان کرد: بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، بیشترین نرخ تورم ۱۲ ماهه مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد (٤٨.٢ درصد) و کمترین آن مربوط به استان همدان (٣٦.٣ درصد) است.

یکی از اقدامات ویژه مدیریت ارشد استان کرمانشاه، برگزاری مستمر جلسات ستاد تنظیم بازار و به خط کردن دستگاه های مختلف نظارتی برای کنترل بازار بوده است. به طوری که به تازگی ۹ فروشگاه زنجیره‌ای به دلیل تخلفات مکرر بویژه جمله گرانفروشی پلمب و صدها واحد صنفی دیگر هم جریمه شده اند.

«قهرمان شاهی»، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه در این باره با اشاره به اینکه در طرح ویژه نوروزی برای جلوگیری از سواستفاده سودجویان و آرامش بازار شب عید نظارت دقیقی صورت گرفت، گفت: متخلفان تا هشت فروردین ۱۸ میلیارد تومان جریمه شدند.

به گفته معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه، این موضوع نشان دهنده جدیت و عزم مدیریت ارشد استان در مقابله با تخلفات و سامان دادن به بازار است.

استاندار کرمانشاه نیز در جلسه ستاد تنظیم بازار استان تاکید کرد: نحوه عرضه، توزیع و نظارت ها باید به گونه ای باشد که کالاهای اساسی بدون هیچ مشکلی به دست مردم برسد و مردم احساس کنند که مدیران مرتبط با تلاش ویژه و به صورت میدانی بر بازار نظارت دارند و با هر گونه کم فروشی و گران فروشی در بازار برخورد شدید می شود.

«بهمن امیری مقدم» همچنین از فرمانداران خواست بر نحوه برخورد جدی با هر گونه گران فروشی چه در واحدهای صنفی و چه در واحدهای خبازی نظارت کنند؛ زیرا حق مردم است که کالاهای اساسی را بدون هیچ دغددغه ای تهیه و همچنین نان با کیفیت و مرغوب مصرف کنند.

وی با بیان اینکه تاثیر بازرسی ها و نظارت ها در بازار باید برای مردم ملموس و مشخص باشد، گفت: هدف از انجام جدیت و افزایش بازدیدها و نظارت ها کسب رضایتمندی مردم است و ما مدیران وظیفه داریم که بهترین خدمات را با بهترین کیفیت برای مردم فراهم کنیم.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت بیش از ۶۰ هزار واحد صنفی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha