۱۰ فروردین ۱۴۰۱، ۱۸:۱۰
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 84700388
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خرید تضمینی گندم بذری در کردستان آغاز شده است

۱۰ فروردین ۱۴۰۱، ۱۸:۱۰
کد خبر: 84700388
خرید تضمینی گندم بذری  در کردستان آغاز شده است

سنندج- ایرنا- نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان گفت: خرید تضمینی گندم بذری فرآوری نشده از کشاورزان و شرکت های تولیدکننده در استان آغاز شده است.

جمال صالحی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:  در راستای عمل به  سیاست های دولت مردمی دکتر رییسی و حمایت از بخش تولید، خرید تضمینی گندم بذری فرآوری نشده از چهارم فروردین سال جاری در این استان هم آغاز شده است. 

وی اضافه کرد : مراکز بخش دولتی آمادگی دریافت گندم های بذری فرآوری نشده از سوی افراد حقیقی و حقوقی و مراکز تولیدی گندم در سطح استان هستند. 

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان افزود: گندم های بذری فرآوری نشده هم به نرخ هر کیلوگرم ۱۰۵ هزار ریال خریداری می شود و ۱۰ هزار ریال هم بابت جایزه تحویل گندم به مراکز دولتی به کشاورزان اعطا می شود. 

صالحی با اشاره به اینکه نرخ خرید تضمینی گندم با احتساب افت چهاردرصد مفید و یک درصد غیرمفید محاسبه می شود، گفت: محدودیت زمانی برای این کار درنظر گرفته نشده است و از چهارم فروردین کشاورزان و مراکز تولید گندم بذری فرآوری نشده می توانند گندم مازاد برنیاز خود را تحویل مراکز خرید دهند.

وی یادآور شد: برداشت و خرید تضمینی گندم در کردستان همواره از اواخر خرداد ماه آغاز  و تا اوایل شهریورماه به طول می‌انجامد و تا این زمان هم گندم بذری از کشاورزان تحویل گرفته می شود.

کردستان یک میلیون و ۱۷۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که از این میزان سالانه ۷۷۳ هزار هکتار آن به زیرکشت محصولات زراعی می رود و ۳۵۰ هزار هکتار آن هم آیش بوده و ۵۲ هزار هکتار را هم باغات تشکیل داده است.

از ۷۷۳ هزار هکتار اراضی زیرکشت محصولات کشاورزی کردستان ۶۷۸ هزار هکتار آن دیم و ۹۵ هزار هکتار آن هم آبی است.

عمده محصول زراعی استان کردستان گندم و عمده محصول تولیدی باغی نیز توت فرنگی با حدود ۶۰ هزار تن در سال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha