۱۰ فروردین ۱۴۰۱، ۱۶:۴۰
کد خبرنگار: 2588
کد خبر: 84700480
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مراغه در مسیر پیوستن به شبکه بین المللی شهر سالم و ایمن است

مراغه- ایرنا- معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه گفت: این شهرستان با پیوستن به شبکه بین المللی شهر سالم و ایمن، یکی از قطب‌های زیستی سالم و ایمن در کشور خواهد بود.

داود اسدیان روز چهارشنبه در جلسه تخصصی ارزیابی برنامه جامع ایمن مراغه افزود: با توجه به اینکه شهرستان مراغه‌ یکی از شهرهای پایلوت برای پیوستن به جامع سالم و ایمن بوده، برای تحقق آن باید زیرساخت های مناسب و قدم های مثبت و مهمی را برداریم.
وی ادامه داد: در این راستا، همراهی تمامی دستگاه و سمن ها و نیز برخورداری از همدلی و هم‌افزایی و مشارکت همگانی ضروری و مهم است.
اسدیان با بیان اینکه مشارکت تمامی دستگاه‌ها امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است اضافه کرد: همچنین برای تحقق این امر، فرهنگ‌سازی مقدمه و پایه و اساس بوده و باید توجه افکار عمومی تمامی سازمان‌ها و و مردم معطوف به آن شود.
وی افزود: حضور پررنگ تمامی سازمان‌های مردم نهاد، اقشار مختلف مردم و اصحاب رسانه و ایجاد و مشارکت همگانی یکی از مقدمات تحقق شهر سالم و ایمن است.

مراغه در مسیر پیوستن به شبکه بین المللی شهر سالم و ایمن است
رییس مرکز حمایت از جوامع ایمن در ایران گفت: جامعه ای آرمانی است که خطری آن را تهدید نکرده و احساس امنیت داشته باشد.
همایون صادقی افزود: در صورت تایید شاخص های لازم توسط شهر مراغه، این امر نشان خواهد داد که این شهر در مسیر رسیدن به قله موفقیت یعنی شهری سالم و ایمن قرار دارد.
وی ادامه داد: در استان خراسان رضوی چهار منطقه و ۲ منطقه از تهران و مناطقی از کرمانشاه و شیراز در مسیر تحقق شهر سالم و ایمن قرار داشته و در آستانه پیوستن به شبکه بین المللی جوامع ایمن هستند.
وی اضافه کرد: در آذربایجان شرقی نیز شهر سهند به عنوان اولین شهر کشور به شبکه بین المللی شهرهای سالم و ایمن پیوسته و شهرهای جلفا و منطقه ۲ تبریز نیز در این مسیر قرار دارند.

مراغه در مسیر پیوستن به شبکه بین المللی شهر سالم و ایمن است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تبریز گفت: تحقق شهر سالم و ایمن به عنوان برنامه ای جامع نیازمند مشارکت های بین بخشی است.
بهمن نقی پور افزود: هر گامی که برای ایجاد محیطی سالم برای زندگی مناسب مردم برداشته شود، حرکتی ارزشمند و مناسب برای بهبود زندگی اجتماعی است.
وی اضافه کرد: برنامه شهر سالم و ایمن نیز گامی بلند و مناسب برای توسعه و بهبود زیرساخت های اجتماعی، رفاه و فرهنگی در شهرهای بزرگ و کوچک در عصر حاضر بوده که باید مورد توجه قرار گیرد.

مراغه در مسیر پیوستن به شبکه بین المللی شهر سالم و ایمن است
رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه گفت: جلسات متعدد برای تحقق مراغه به عنوان شهر سالم و جامع ایمن سه سال پیش با هماهنگی تمامی دستگاه‌های متولی در شهرستان برگزار شده است.
اصغر تنومند افزود: در این راستا، بستر سازی و همکاری با پروژه شهر سالم اتفاق افتاده و در این مسیر تلاش های مستمری انجام می شود.
وی با بیان اینکه شهر سهند اولین شهر سالم و ایمن در سطح کشور و الگویی برای سایر شهرها شده است اضافه کرد: شاخص‌های جامع ایمن و شهر سالم با تقسیم کار و تعهدات و هدف گذاری های مناسب باید تحقق یابد.

مراغه در مسیر پیوستن به شبکه بین المللی شهر سالم و ایمن است
شهردار مراغه گفت: در راستای بهبود وضعیت ترافیکی و بهره مندی شهروندان، بیش از ۱۱ هزار متر مربع از پیاده رو و معابر عمومی در ۲۰ خیابان شهر برای تردد روشندلان و معلولالن مناسب سازی شده است.
محمد مقتومی افزود: ایمن سازی و مناسب سازی پایانه مسافری و شهرداری و نیز پارک بانوان برای تردد معلولان و همچنین وجود پارک ترافیک برای آموزش های شهروندی ترافیک در کنار ایجاد مکان های مناسب برای پارک خودروهای معلالوان بخشی از اقدامات مدیریت شهری برای تحقق شهر سالم و اییمن در بخش ترافیک و ایمن سازی شهری بوده است.
وی با اشاره به اجرای طرح های عمران شهری مراغه در سال های اخیر ادامه داد: احداث ۲ خیابان ۳۵ متری و ۴۵ متری الغدیر و شهید سردار سلیمانی زمینه ساز کاهش بیش از ۳۰ درصدی ترافیک درون شهری مراغه شده است.
وی با اشاره به اقدامات ایمنی در سازمان آتش نشانی شهرداری مراغه اضافه کرد: در راستای تحقق ایمنی در امکان عمومی و مجتمع های ساختمانی، یک هزار و ۸۳ پرونده پایان کار احداث ساختمانی در زمینه ایمنی توسط آتش نشانی مورد بررسی و نظارت قرار گرفته و برای آنها مجوز قانونی صادر شده است.
وی گفت: برگزاری بیش از ۲۲ هزار و ۴۵۰ مورد آموزش ایمنی، ۲۳۰ مورد بازدید از امکان عمومی و نیز برپایی ۲۵ کارگاه تخصصی و آموزشی توسط سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی از جمله اقداماتی است که در زمینه ایمن سازی اماکن عمومی انجام شده است.
وی افزود: همچنین ایمن سازی سیستم های روشنایی و برق رسانی به پارک ها و نیز اجرای مطالعات طرح جامع ترافیکی نیز از جمله اقدامات موثر برای کاهش مخاطرات محیطی و ترافیکی در شهر بوده که توسط شهرداری مراغه انجام می شود.
وی اضافه کرد: اصلاح و هوشمند سازی ساختار اداری با اجرای طرح دولت الکترونیک و نیز راه اندازی سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ برای خدمات رسانی غیرحضوری و مناسب تر به شهروندان توسط مدیریت شهری مراغه در حال انجام است.

مراغه در مسیر پیوستن به شبکه بین المللی شهر سالم و ایمن است
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مراغه نیز گفت: با توجه به پیشینه تاریخی و ظرفیت های گردشگری مراغه، فرهنگ سازی برای بهبود وضعیت ترافیکی در اولویت پلیس راهور و دستگاه های خدمات رسان شهری است.
سرهنگ سعید الله عزتی افزود: در این راستا با همکاری آموزش و پرورش و سایر سازمان ها و نهادها و نیز کارشناسان پلیس راهور، کلاس ها و دوره های آموزش ترافیک به صورت مستمر در این شهرستان برگزار می شود.
وی ادامه داد: احداث خیابان های ۳۵ و ۴۵ متری و نیز مسیر دوم دستسری به گلشن زهرا از اقدامات مناسبی بوده که توسط شهرداری برای کاهش بار ترافیک شهری انجام شده است.

مراغه در مسیر پیوستن به شبکه بین المللی شهر سالم و ایمن است
رئیس هلال احمر مراغه نیز گفت: در راستای مقابله و ایجا آمادگ برای مقابله با حوادث و بلایای طبیعی برنامه های ویژه و کلاس های تخصصی برای دستگاه ها و شهروندان توسط کراشناسان این جمعیت در این شهرستان اجرا می شود.
محمد باقر غفاری افزود: برگزاری مانورهای مقابله با بحران، آموزش های کمک های اولیه و کوهستان و آموزش های امداد و نجات توسط هلال احمر در این شهرستان در طول سال انجام می شود.
وی ادامه داد: برگزاری آموزش های لازم برای خانواده ها با ایجاد خانه های هلال در مناطق محروم شهری و روستاها و نیز نصب ور اه اندازی سه دستگاه زلزله نگار توسط ستاد بحران از جمله اقداماتی بوده که در این شهرستان برای مقابله با حوادث انجام شده است.
رئیس اداره بهزیستی مراغه نیز گفت: بهزیستی رد راستای وظایف ذاتی خود برای پیشگیری و مقابله با آسیب های اجتماعی، اقدامات فرهنگی و اجتماعی مناسبی را توسط اورژانس اجتماعی انجام می دهد.
محمد جباری افزود: هم اکنون ۲ مرکز ترک اعتیاد و هفت مرکز مشاوره روانشناختی و ۱۳ مرکز مثبت زندگی خدمات اجتماعی و پیگیری از آسیب ها را به شهروندان این شهرستان و حتی شهرهای همجوار ارائه می کند.
مدیر آموزش و پرورش مراغه گفت: آموزش و پرورش در کنار سایر نهادهای فرهنگی، در زمینه آموزش های اجتماعی برای دانش آموزان و خانواده ها تلاش مستمری دارد.
حسین اکبریان افزود: همچنین تفاهم نامه ویژه برای ایجاد و ارتقای زیرساخت های آموزش و فرهنگی در ۳۰ مدرسه این شهرستان منعقد شده است.
دبیر کارگروه شهر سالم و ایمن مراغه نیز گفت: شهران مراغه دارای بیشترین گروه سنی ۳۰ تا ۴۰ ساله با نرخ با سوادی جمعیتی بیش از ۸۷ درصدی است.
صدیقه صلواتی افزود: تشکیل دبیرخانه شهر سالم و ایمن و تلفیق آن با کارگروه سلامت و امنیت غذایی از سال ۹۷ در این شهرستان آغاز شده و با دستیابی به شاخص های لازم، مراغه می تواند به شبکه بین المللی شهرهای سالم و ایمن بپیوندد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha