فرماندار: مراغه ۲ مرحله از ارزیابی شهر سالم را پیش‌رو دارد

مراغه- ایرنا- معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار شهرستان ویژه مراغه گفت: این شهر در سال جاری ۲ مرحله از ارزیابی‌های شهر سالم و ایمن را پیش‌رو دارد و بر همین اساس معیارهای ارزیابی باید در اسرع وقت و با مشارکت همگانی بهبود یابد.  

«داود اسدیان» روز یکشنبه در حاشیه جلسه «برنامه شهر سالم و ایمن» به خبرنگار ایرنا بیان کرد: مراغه جزو پنج شهر آذربایجان‌شرقی به شمار می‌رود که در مسیر پیوستن به شبکه بین‌المللی شهر سالم قرار دارد و طی سال‌های اخیر برای گفتمان‌سازی و بهبود برخی از شاخص‌ها، برنامه‌ریزی و اقدام شده است.

فرماندار: مراغه ۲ مرحله از ارزیابی شهر سالم را پیش‌رو دارد
فرماندار مراغه: امنیت،ایمنی زیبایی، احساس تعلق و تجهیزات از شاخص‌های اصلی شهر سالم است

وی مشارکت سمن‌ها و دستگاه‌های اجرایی شهرستان برای موفقیت در اخذ گواهی شهر سالم و ایمن را مورد تاکید قرار داد و افزود: مشارکت همگانی یکی از مقدمات پیوستن به این شبکه بین‌المللی بوده است.

به گفته وی شهر سهند به عنوان اولین شهر کشور به شبکه بین‌المللی شهرهای سالم و ایمن پیوست و علاوه بر آن شهر جلفا نیز چندی پیش در ردیف شهرهای ایمن و سالم قرار گرفت.

«اسدیان» افزود: هر اقدامی در این مسیر در جهت بهبود زندگی اجتماعی اهالی موثر است و برنامه شهر سالم و ایمن گامی بلند و مناسب برای توسعه اجتماعی و فرهنگی و ارتقای سطح رفاه عمومی به شمار می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه جلسات متعددی برای پیوستن مراغه به این شبکه برگزار شده، اضافه کرد: نیاز به بهبود وضعیت ترافیکی، ایمن‌سازی و مناسب‌سازی معابر و آموزش‌های شهروندی در این شهر احساس می‌شود.

فرماندار مراغه این را هم بیان کرد که تشکیل دبیرخانه شهر سالم و ایمن و تلفیق آن با کارگروه سلامت و امنیت غذایی از سال ۱۳۹۷ آغاز شد و مراغه با دستیابی به برخی از شاخص‌ها می‌تواند طی سال آینده به شبکه بین‌المللی شهرهای سالم و ایمن بپیوندد.

به گزارش ایرنا گفتمان‌سازی عمومی شهر سالم و ایمن به عنوان یکی از عوامل دخیل در اجتماعی کردن نظام سلامت در مراغه طی یکی دو سال اخیر با تولید فیلم و کتاب آغاز شد.

همچنین برخی از شاخص‌ها از جمله مناسب‌سازی پایانه مسافری، اصلاح پیاده‌روها و اقدامات متعدد دیگر در دستور کار قرار گرفت و به گفته مسئولان اقدامات دیگری نیز همچنان مورد نیاز است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha