ایستگاه های سلامت در مدارس فارس راه اندازی می شود

شیراز-ایرنا-معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس گفت: تفاهم نامه‌ای بین آموزش و پرورش و علوم پزشکی استان برقرار می شود تا ایستگاه های سلامت در مدارس راه اندازی شود.

به گزارش ایرنا از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، اسماعیل محبی پور چهارشنبه در جلسه فوق العاده ستاد آغاز آموزش حضوری مدارس استان با حضور مسوولین استانی عضو ستاد ضمن تاکید جدی بر استفاده از ماسک و تهویه در کلاس ها اظهار کرد: به زمان حضور دانش آموزان در کلاس توجه شود و در صورت امکان از محیط مدرسه و فضاهای آموزشی باز استفاده شود.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله کرونا ویروس ضمن اشاره به جلسات ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا گفت: بصورت هفتگی رصد مدارس در دستور کار قرار دارد تا سلامت دانش آموزان و معلمان در خطر نیفتد.

محبی پور بیان کرد: پایان استقرار مسافرین نوروزی در ساعت ۸ صبح روز ۱۲ فروردین ماه با هدف آماده سازی مدارس برای تشکیل کلاس ها و همچنین کنترل ترافیک شهر و جاده ها خواهد بود.

اعزام پایگاه‌های واکسیناسیون سیار به مدارس 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی فارس نیز اظهار کرد: در سطح استان از ۱۴فروردین ماه تیم های بهداشت در مراکز آموزشی برای آموزش نکات بهداشتی به معلمان و دانش آموزان حضور خواهند داشت.

دکتر عباس رضاییان افزود: دانشگاه علوم پزشکی استان آمادگی دارد تا پایگاه های واکسیناسیون سیار خود را به مدارس اعزام کند.

بازگشایی مدارس فارس از ۱۴ فروردین ماه

مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز اظهار کرد: مدارس از صبح روز ۱۲ فروردین ماه از چرخه ی ستاد اسکان خارج و تا ۱۴ فروردین ماه اقدامات لازم برای بازگشایی مدارس و آغاز آموزش حضوری در انها انجام می شود.

محمد خلیل عسکری ضمن اشاره به رعایت اصول بهداشتی در شروع مدارس بعد از پایان تعطیلات نوروزی گفت: مبلغ سرانه ای برای تهیه ماسک به مدارس واریز شده است تا در صورت نیاز دانش آموز، به آن ها بصورت رایگان تحویل داده شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس بیان کرد: در استان فارس مدارس با شعار هر معلم یک مربی بهداشت و هر دانش آموز یک سفیر سلامت بازگشایی خواهند شد.

عسکری ضمن اشاره به ایاب و ذهاب دانش آموزان گفت: برای ایاب و ذهاب دانش آموزان، کارگروه ماده ۱۸ در همه واحد های آموزشی راه اندازی شده و اولیاء محترم از طریق سامانه( shirazs.ir ) ثبت نام کنند و نتیجه را از طریق حوزه واحد آموزشی شان پیگیری نمایند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: با دستور استاندار فارس و همکاری شهرداری شیراز در روز ۱۴ فروردین ماه مترو بصورت رایگان در اختیار دانش آموزان شیرازی و عموم مردم قرار خواهد گرفت و همچنین با مجوز شورای شهر تا پایان هفته این امر محقق خواهد شد.

بکارگیری تمام ظرفیت ناوگان حمل و نقل اتوبوس رانی و مترو در روز ۱۴ فروردین

شهردار شیراز نیز اظهار کرد: تمام ظرفیت ناوگان حمل و نقل اتوبوس رانی و مترو در روز ۱۴ فروردین ماه برای بازگشایی مدارس بکار گرفته خواهد شد.

احسان اصنافی افزود: سیستم اتوبوس رانی از ساعت ۶ بامداد و مترو از ساعت ۶:۰۵ دقیقه برای ارائه خدمات شروع بکار خواهند کرد.

شهردار شیرازضمن اشاره به سرویس مدارس گفت: نرخ سرویس مدارس در آذر ماه تصویب و ابلاغ شده و همچنین ساماندهی شرکت ها انجام گرفته است که بر اساس آمار ثبت نامی والدین در سامانه، ناوگان سرویس مدارس توزیع خواهد شد تا با شروع مدارس موضوع تردد حل شود.

اصنافی افزود: از همه شهروندان درخواست داریم تا برای جلوگیری از ترافیک، بیشتر از ظرفیت وسایل نقلیه عمومی بهره ببرند و درصورت استفاده از خودرو شخصی بصورت تجمیعی باشد.

شهردار شیراز گفت: دانش آموزان و والدین می توانند در روز ۱۴ فروردین ماه بصورت رایگان از مترو استفاده کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha