وضعیت بهداشتی مدارس فارس، روزانه رصد می‌شود
عکس‌ها و فیلم از رضا قادری/ ایرنا

شیراز-ایرنا-مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: به خانواده‌هایی که نگران سلامتی فرزندانشان برای حضور در مدرسه در دوران کرونا هستند حق می‌دهم اما به آنها این اطمینان را هم می‌دهم که مشکل خاصی در زمینه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مدارس وجود ندارد و نظارت‌های لازم به صورت روزانه و مستمر صورت می‌گیرد.

محمد خلیل عسکری چهارشنبه در گفت‌و گو با ایرنا افزود: از والدین خواهشمند هستم به آموزش و پرورش اعتماد داشته باشند.
وی ادامه داد: از تمام معلمانی که شرایط آموزش حضوری را فراهم کرده‌اند تشکر ویژه دارم و از اولیای محترم نیز که به معلمان و مدرسه اعتماد دارند سپاسگزارم.

تیم‌های نظارتی به صورت روزانه در مدارس حضور دارند
مدیرکل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: به صورت مستمر بر فرآیند آموزش حضوری نظارت خواهد شد و با وجود اینکه معتقد هستیم مدیران مدرسه و معلمان بهترین نظارت کننده در بحث آموزش حضوری هستند اما هماهنگی‌های لازم نیز برای ورود تیم‌های نظارتی و ارزیابی در مدارس انجام شده است و این تیم‌ها به صورت روزانه در مدارس حضور دارند.

وضعیت بهداشتی مدارس فارس، روزانه رصد می‌شود
بازدید مدیرکل آموزش و پرورش فارس از روند بازگشایی حضوری مدارس شیراز / ۱۴ فروردین ۱۴۰۱
 

عسکری افزود: شخصا روزانه در مدارس حضور دارم و وضعیت را از نزدیک بررسی می‌کنم‌ تا مشکلی خاصی برای دانش‌آموزان و معلمان ایجاد نشود.

استفاده از ظرفیت‌های روباز مدارس برای برپایی کلاس درس
مدیرکل آموزش و پرورش فارس در رابطه با نگرانی والدین از عدم رعایت فاصله‌گذاری در کلاس‌های درس گفت: تمهیداتی اندیشیده شده که مدیران‌ مدارس در ساعاتی که وقت اقامه نماز نیست از ظرفیت نمازخانه‌ها برای برگزاری کلاس‌های درس استفاده کنند. همچنین مدیران در مدارسی که از حیاط مناسب برای برگزاری کلاس برخوردار هستند می‌توانند از محوطه حیاط بهره ببرند و کلاس‌ها را در فضای باز برگزار کنند.

وضعیت بهداشتی مدارس فارس، روزانه رصد می‌شود
مدیرکل آموزش و پرورش فارس پای حرف اولیای دانش آموزان

عسکری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه طی روزهای گذشته، پای حرف دل اولیای دانش آموزان نشسته است، گفت: درخواست‌های اولیا درباره آموزش حضوری بررسی و تمهیدات لازم برای حضور دانش‌آموزان در مدارس اندیشیده شده است.
وی در عین حال تاکید کرد: فرآیند آموزش حضوری است و همه دانش‌آموزان باید مانند شرایط قبل از شیوع کرونا، در کلاس درس حضور پیدا کنند.

۸۵ درصد دانش آموزان شیرازی، سر کلاس درس حاضر شدند
عسکری ادامه داد: در شهر شیراز تاکنون ۸۵ درصد از دانش‌آموزان در حال فراگرفتن آموزش به صورت حضوری هستند و در سایر شهرستان‌های استان فارس بالغ بر ۹۵ درصد از دانش‌آموزان آموزش حضوری را آغاز کرده‌اند. تنها درصد اندکی از دانش‌آموزان هنوز در مدارس حضور پیدا نکردند که این موضوع هم پس از دو سال متوقف شدن آموزش حضوری طبیعی است.

شرط آموزش غیرحضوری برای دانش‌آموزان با بیماری زمینه‌ای
مدیرکل آموزش و پرورش فارس اضافه کرد: کاهش حجم ساعت کلاس‌ها به عهده شورای مدرسه است که من توصیه می کنم ساعات زنگ تفریح در مدارس کاهش پیدا نکند. در واقع نیاز است که در شرایط کنونی دانش‌آموزان مدت زمان کمتری در کلاس حضور داشته باشند.
وی با بیان اینکه محتواهای آموزشی باید به صورت غنی‌تر به دانش‌آموزان ارائه شود، گفت: دانش‌آموزان با بیماری زمینه‌ای می‌توانند در مدارس حضور پیدا نکنند. در واقع اگر دانش‌آموزی بیماری زمینه‌ای و یا علامت ابتلا به ویروس کرونا را داشته باشد، غیبت او موجه است.
عسکری عنوان کرد: دانش‌آموزانی که بیماری زمینه‌ای دارند باید به پزشک معالج مراجعه و با در نظر گرفتن چارچوب آموزش و پرورش برای آموزش غیرحضوری گواهی پزشکی ارائه دهند.
وی اضافه کرد: اگر مشکل آنها به گونه‌ای بود که پزشک تشخیص داد آموزش باید به صورت غیرحضوری انجام شود می‌توانند از طریق شبکه شاد محتوای آموزشی را دریافت و استفاده کنند. البته من توصیه می‌کنم در حد امکان دانش‌آموزان در کلاس‌های درس در مدرسه حضور یابند مگر دانش‌آموزانی که دچار بیماری‌های شدید زمینه‌ای باشند و مشکلات خاص داشته باشند.

وضعیت سرویس مدارس
مدیرکل آموزش و پرورش فارس درباره آخرین وضعیت ساماندهی سرویس ای و ذهاب دانش‌آموزان پس از ابلاغ بخشنامه حضوری شدن آموزش گفت: خوشبختانه کارگروه ماده ۱۸ آموزش و پرورش به منظور ساماندهی سرویس مدارس فارس فعال شده است و تلاش بسیاری برای تسهیل فرآیند استفاده از سرویس مدارس صورت گرفته است و  دانش‌آموزان در بسیاری مدارس هم‌اکنون از سرویس برای رفت‌وآمد استفاده می‌کنند.
وی با بیان اینکه فرآیند ساماندهی سرویس در مابقی مدارس هم به سرعت در حال انجام است، گفت: برخی از رانندگان سرویس مدارس در طول دو سال گذشته شغلشان را به دلیل کرونا تغییر داده‌اند با این وجود اقدامات لازم برای برطرف شدن مشکل سرویس به منظور رفت‌وآمد دانش‌آموزان در حال انجام است و همان‌طور که اشاره شد، این مشکل برای بسیاری از مدارس برطرف شده است.
عسکری اظهار داشت: تدابیر دیگری هم اتخاذ شده که معاونین آموزشی اداره کل آموزش و پرورش فارس بخشنامه را برای اجرا به مدارس ارجاع می‌کنند.

برخورد قانونی با مدیران متخلف
وی خطاب به مدیرانی که مخالف آموزش حضوری و بازگشایی مدارس هستند هشدار داد: برخی از مدارس غیردولتی مطالبی درخصوص بحث آموزش غیرحضوری منتشر می‌کنند که به آنها توصیه می‌کنم دستورالعمل آموزش حضوری را جدی بگیرند تا مشکلی برای آنها ایجاد نشود؛ در غیر این صورت پرونده این مدارس در شورای نظارت بررسی و طبق قانون اقدامات لازم صورت می‌گیرد. لذا از همه مدیران در این مدارس خواهشمندم با تمام توان مسئله آموزش حضوری را دنبال کنند.
به دنبال تصمیم ستاد ملی مدیریت کرونا و اعلام وزارت آموزش و پرورش، درهای مدارس استان فارس ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ همزمان با دیگر نقاط کشور پس از حدود  دو سال آموزش مجازی به خاطر شیوع کرونا، به روی دانش آموزان گشوده و آموزش حضوری آغاز شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha