قرارگاه تحقق شعار سال در کردستان تشکیل می‌شود

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان با تاکید بر لزوم پرهیز از برخورد ویترینی با شعار سال، گفت: قرارگاه استانی تحقق و عملیاتی کردن شعار سال در کردستان تشکیل می شود.

به گزارش ایرنا،  اسماعیل زارعی‌کوشا شامگاه چهارشنبه در دیدار با مدیرکل و معاونین صدا و سیمای مرکز کردستان، اظهار داشت: صدا و سیما رسانه رسمی جمهوری اسلامی است و در مقابل جبهه رسانه ای دشمنان نظام رسالت بزرگی بر دوش دارد.

وی در توضیح نقش شبکه استانی مرکز کردستان نیز تاکید کرد: رسانه استانی باید زبان گویای و چشم ناظر مردم باشد و خدمات نظام را نیز صادقانه بیان کند.

استاندار کردستان، صدا و سیمای کردستان را جزو مراکز موفق کشور برشمرد و افزود: بخشی از موفقیت‌های مرکز مرهون زحمات نیروهای توانمند، فعال و خوشفکر است و بخشی هم به ظرفیت‌های استان بازمی‌گردد، چرا که نمادهای بومی، اصیل و فرهنگی در جامعه جریان دارد.

زارعی کوشا از برنامه‌سازی‌های صدا و سیمای استان اعلام حمایت کرد و افزود: کردستان نیاز به معرفی دارد و در این راستا صدا و سیما باید پای کار باشد و به این مهم کمک کند.

استاندار کردستان از گردشگری به عنوان یکی از محورهای اصلی توسعه کردستان نام برد و اظهار داشت: برگزاری مراسم و آیین های مختلف در کردستان ظرفیتی برای تقویت بخش گردشگری در کردستان است که نمونه آن جشن های نوروزی است.

زارعی‌کوشا با تاکید بر اینکه نباید کردستان محروم نامیده شود، اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌های استان، اگر وحدت و همدلی شکل گیرد روند توسعه این استان تسریع خواهد شد.

وی با ابراز تاسف از برخوردهای شعاری با فرمایشات مقام معظم رهبری، نقش صدا و سیما در تحقق شعار امسال را مهم دانست و گفت: می‌خواهیم قرارگاه ویژه‌ای برای تحقق شعار سال در کردستان ایجاد کنیم که یک ضلع آن رسانه خواهد بود.

استاندار کردستان ضمن تاکید بر اینکه با افکار بسته و محدود نمی‌توانیم در کردستان توسعه ایجاد کنیم، افزود: باید مسیری برای بهره‌مندی از دیدگاه نخبگان استان باز شود و صدا و سیما بخشی از این مسیر است.

زارعی کوشا با بیان اینکه با افتخار خود را متعلق به جریان انقلابی می دانم و برای خود و همکارانم برای ارائه ی مدیریت جهادی و کارآمد نیروهای انقلابی وظیفه بررگی قائل هستم.

در جریان برگزاری این نشست سه ساعته مدیرکل و معاونین صدا و سیمای مرکز کردستان ضمن ارائه گزارشی از فعالیت ها و برنامه های شبکه استانی، دیدگاه های خود را در زمینه های مختلف بیان کردند.

به گزارش ایرنا، رهبر  معظم انقلاب در آغاز سال ۱۴۰۱، این سال را به شعار «سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» نام‌گذاری کردند.

برای نخستین بار پاییز ۱۳۲۷ اولین فرستنده رادیویی متعلق به ارتش در سنندج آغاز به کار کرد اما شروع به کار مرکز رادیو و تلویزیونی در سنندج به سال ۱۳۵۰ بر می گردد و برنامه های شبکه اول سیما برای شهروندان سنندجی پخش می شد.

بعد از پیروزی انقلاب در سال ۱۳۶۳ استودیوهای جدید ضبط و پخش برنامه های محلی صداوسیمای مرکز کردستان راه اندازی شد که ابتدا سه ساعت در شبانه روز و بعدها پنج ساعت برنامه داشت.
شروع به کار شبکه استانی سیما پنج سال بعد از صدا (رادیو) بود و ۲۵ آذر ۱۳۸۰ با تولید و پخش پنج ساعت برنامه در روز، از طریق ۱۸۰ ایستگاه تلویزیونی و رادیویی فعالیت خود را آغاز کرد که در استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، کرمانشاه و شمال عراق هم قابل دریافت بود.

صدا و سیمای مرکز کردستان هم اکنون با ۴۲۰ ایستگاه تلوزیونی و رادیویی، پوشش ۹۸ درصدی جمعیت استان را در اختیار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha