۹ فروردین ۱۴۰۱، ۲۱:۳۱
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 84699664
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استانداری: نهادهای مسوول نظارت‌ ترافیکی در جاده های کردستان را افزایش دهند

سنندج- ایرنا- معاون امور عمرانی استاندار کردستان گفت: نهادهای مسوول باید در ایام نوروز، نظارت‌های ترافیکی لازم را در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی استان داشته باشند تا شاهد کمترین حوادث و تلفات باشیم.

به گزارش ایرنا، شهرام ملکی شامگاه سه شنبه در جلسه شورای ترافیک استان اظهار داشت: نهادهای امدادی همچون هلال احمر و اورژانس در راستای کاهش تصادفات و تلفات جاده ای در محورهای مواصلاتی استان، باید نسبت به استقرار خودروهای خود با چراغ گردان روشن در مناسب‌ترین محل با هماهنگی پلیس راه استان اقدام کنند.

وی افزود: همچنین جمعیت هلال احمر با مشورت با پلیس راه استان، باید یک کمپ امداد و نجات در فاصله پلیس راه سنندج- کامیاران تا سه راهی موچش دایر و راه اندازی کند.

معاون عمرانی استاندار کردستان ادامه داد: پلیس راه استان نیز بایستی افزایش اکیپ‌های گشت محسوس و نامحسوس در محورهای سنندج- همدان و بالعکس، سنندج- کامیاران و بالعکس و همچنین محور اورامانات را در دستور کار خود قرار دهد.

وی اضافه کرد: با توجه به تاثیر مثبت گشت نامحسوس پلیس در کاهش تصادفات برون شهری، فرمانداران تابعه استان با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی شهرستان مربوطه و در اختیار قرار دادن آنها به پاسگاه‌های پلیس راه شهرستان‌ها تا پایان طرح نوروزی امسال همکاری کنند.

ملکی یادآور شد: فرمانداری‌های تابعه استان باید جلسات شورای ترافیک شهرستان را به صورت منظم و حداقل ماهیانه یک جلسه برگزار کرده و گزارش مصوبات را به دبیرخانه شورای هماهنگی ترافیک اعلام کنند.

طول شبکه راه‌های استان هفت هزار و ۸۳۴ کیلومتر شامل ۶ هزار کیلومتر راه روستایی، ٢٢٦ کیلومتر بزرگراه، ٣٠٨ کیلومتر راه اصلی و یک هزار و ٣٠٠ کیلومتر راه فرعی است.

استان کردستان طبق سرشماری سال ۹۵ یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت دارد که در ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۹۷ روستا زندگی می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha