۱۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۵:۰۲
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 84701277
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هوای کردستان در روز طبیعت صاف و پایدار است

۱۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۵:۰۲
کد خبر: 84701277
هوای کردستان در روز طبیعت صاف و پایدار است

سنندج- ایرنا- معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: وضعیت هوای استان از فردا (جمعه) تا روز دوشنبه هفته آینده پایدار است و بجز افزایش موضعی ابر و وزش باد در بعدازظهرها پدیده دیگری را شاهد نخواهیم بود.

علی پناهی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌ها و مدل‌های پیش یابی هواشناسی شرایط برای شکل گیری گرد و خاک بر روی کشور عراق و انتقال بخشی از آن به نیمه غربی کشور وجود دارد که کیفیت هوا و دید افقی برای امروز و فردا در سطح استان تا حدودی کاهش می یابد.

وی افزود: از لحاظ دمایی نیز به تدریج تا اواسط هفته آینده میانگین دمای شبانه روزی استان چهار تا ۶ درجه افزایش می‌یابد و هوای سطح منطقه گرمتر خواهد شد.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان یادآور شد: در شبانه روز گذشته روستای سراب شهرک شهر دهگلان با دمای منفی یک درجه سانتیگراد سردترین و روستای سلین در سروآباد با دمای ۲۷ درجه سانتیگراد گرمترین نقطه استان بودند و شهر سنندج نیز بین ۶ و ۲۲ درجه سانتیگراد در نوسان بود.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha