۱۰ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۵۰
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 84700107
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بارش‌های رگباری پراکنده کردستان را فرا می‌گیرد

۱۰ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۵۰
کد خبر: 84700107
بارش‌های رگباری پراکنده کردستان را فرا می‌گیرد

سنندج- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان گفت: از اوایل امشب (چهارشنبه) شاهد بارش‌های رگباری بهاره در سطح استان به صورت پراکنده و نقطه‌ای هستیم و تا اواخر وقت پنجشنبه ادامه دارد.

خبات قمری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به اینکه ماهیت بارش های سامانه جدید، رگباری و نقطه ای است احتمال آبگرفتگی موقت معابر و سیلابی شدن رودخانه ها در برخی از نقاط استان وجود دارد.

وی افزود: از روز جمعه تا اواسط هفته آینده وضعیت هوای استان پایدار است و پدیده خاصی مشاهده نمی‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان ادامه داد: دمای هوای استان نیز در این مدت روند افزایشی دارد و به صورت میانگین حدود پنج درجه بالاتر می‌رود.

وی یادآور شد: در شبانه روز گذشته شهر دهگلان با دمای منفی هفت درجه سانتیگراد سردترین و روستای سلین در سروآباد با دمای ۲۵ درجه سانتیگراد گرمترین نقطه استان بودند و شهر سنندج نیز بین صفر و ۲۰ درجه سانتیگراد در نوسان بود.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha