۱۲ فروردین ۱۴۰۱، ۱۵:۰۷
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 84702066
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه مهاباد: در سایه نظام جمهوری اسلامی حقوق اقوام و مذاهب رعایت شد

مهاباد- ایرنا- امام جمعه مهاباد گفت: نظام جمهوری اسلامی تجلی‌گاه مردم‌سالاری دینی بوده و در سایه آن، حقوق اقوام و مداهب مختلف آن به طور کامل و عادلانه رعایت شده است.

به گزارش ایرنا، ماموستا عبدالسلام امامی در خطبه نماز جمعه این هفته ضمن گرامیداشت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی افزود: مردم در این روز با تعهد به ندای رهبر حکیم انقلاب امام خمینی (ره) و با حضور آگاهانه و آرای بی‌نظیر ۹۸ درصدی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را برای اداره کشور برگزیده و روز تجلی اراده ملت در تثبیت انقلاب اسلامی را به ثبت رساندند.

وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان تبریک آن اطهار کرد: با توجه به پیشرفت های علمی در زمینه های مختلف و ایجاد تحول در سطج جهان امروزه باید با استفاده از توانایی علم نجوم نیز استفاده و یک روز واحد را برای شروع ماه رمضان و عید سعید فطر تعیین کرد.

امام جمعه مهاباد بیان کرد: دوگانگی در اعلام اولین روز ماه مبارک رمضان و سردرگرمی برای مسلمانان کشورهای مختلف باید با همت دانشمندان جهان اسلام به پایان رسیده و در آینده شاهد وحدت رویه بین کشورهای مسلمان باشیم.

ماموستا امامی ماه رمضان را بهار قرآن دانست و گفت: امیدورایم مسلمانان از برکات این ماه در راستای رستگاری خود و اطرفیان نهایت بهرمندی را داشته باشند.

وی همچنین با اشاره به انتصابشان به عنوان مشاور استاندار در امور اقوام، ادیان و اهل سنت گفت: بنده هیچ گاه به دنبال پست مقام نبوده و قبول مسولیت با اصرار شخص استاندار انجام شده که انشالله سبب خیر و رضایت مردم نیز در آن محقق شود.

مهاباد با ۲۴۵ هزار نغر جمعیت از شهرهای مهم و کردنشین با مذهب اهل سنت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha